keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

19 April 2014

isyarat dan tompokan minyak yang di kesan bukan dari mh 370 mengesahkan bahawa kehilangan pesawat berkenaan adalah satu sandiwara antara kerajaan negara ini dengan negara asing....!!!

bukti bukti jelas  yang menunjukkan  pesawat berkenaan  bukan  di sebabkan  kemalangan  terhempas   di lautan  hindi...( bukan berakhir di lautan hindi seperti  yang di nyatakan oleh pm  tak de telor  1 malaysia )



Isyarat Dikesan Pesawat Australia Khamis Bukan Dari Kotak Hitam Pesawat




PERTH, 11 April (Bernama) -- Pusat Penyelarasan Bersama Agensi (JACC) mengesahkan isyarat dikesan pesawat Australia AP-3C Orion pada Khamis di kawasan pencarian di Lautan Hindi tidak ada kaitan dengan alat pengesan isyarat pesawat di bawah permukaan air.

Ketua Penyelaras JACC Ketua Marsyal Udara (B) Angus Houston berkata penilaian awal mengesahkan isyarat itu tidak datang dari alat pengesan isyarat pesawat di bawah permukaan air.

"Pusat Analisis Akustik Bersama Australia telah menganalisis data akustik berkenaan dan mengesahkan isyarat dilaporkan dikesan di kawasan Kapal Pertahanan Australia, Ocean Shield kemungkinan tidak ada kaitan dengan kotak hitam pesawat.

"Analisis lanjut terus dijalankan oleh Pusat Analisis Akustik Bersama Australia," katanya dalam kenyataan di sini pada Jumaat.

Pasukan mencari setakat ini mengesan enam isyarat "ping', dua daripadanya dikesan oleh kapal China, Haixun 01, pada 4 dan 5 April, manakala Ocean Shield, dilengkapi alat pengesan 'pinger' ditunda Tentera Laut Amerika Syarikat mengesan empat isyarat pada 5 dan 8 April.

"Hari ini (Jumaat), Ocean Shield menumpukan pencarian dengan menggunakan alat pengesan 'pinger' ditunda untuk cuba mengesan isyarat yang mungkin ada kaitan dengan kotak hitam pesawat," kata Houston.

Beliau berkata ia bertujuan untuk mendapatkan sebanyak maklumat yang boleh sementara bateri alat pengesan isyarat di bawah permukaan air itu mungkin masih aktif.

"AP-3C Orion akan meneruskan pencarian akustiknya, bekerjasama dengan Ocean Shield, dengan tiga lagi misi dirancang untuk hari ini.

"Keputusan tentang bila untuk mengerahkan kenderaan bawah air automatik akan dibuat atas nasihat pakar dalam kapal Ocean Shield dan mungkin dalam beberapa hari lagi," katanya.

Beliau berkata setakat ini tidak penemuan kukuh dalam pencarian pesawat MH370 dan beliau akan memaklumkan perkembangan terkini apabila ada maklumat baharu.

Penerbangan MH370, membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang daripada imbasan radar semasa berada di kawasan Laut China Selatan pada 8 Mac lepas, kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 12.41 tengah malam. Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing 6.30 pagi hari sama.

Misi mencari pesawat itu melibatkan pelbagai negara, pada mulanya di kawasan Laut China Selatan dan kemudiannya - selepas pesawat itu dikesan melencong daripada laluan asal - di sepanjang dua koridor iaitu koridor utara dari sempadan Kazakhstan dan Turkmenistan hingga utara Thailand dan koridor selatan dari Indonesia sehingga selatan Lautan Hindi.

Berikutan hasil analisis terhadap data satelit, syarikat telekomunikasi satelit United Kingdom Inmarsat dan Cawangan Penyiasatan Kemalangan Udara UK (AAIB) merumuskan Penerbangan MH370 terbang di sepanjang koridor selatan dan kedudukan terakhirnya di tengah-tengah Lautan Hindi, barat Perth.

Najib kemudian mengumumkan pada 24 Mac, 17 hari selepas kehilangan pesawat Boeing 777-200 itu, Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi".

BERNAMA




Tompokan minyak bukan dari pesawat MH370




KENDERAAN Dalam Air Automatik yang dikenali Bluefin-21 mencari pesawat MH370 di Lautan Hindi semalam.

PERTH - Tompokan minyak dikesan pada Ahad lepas oleh kapal pertahanan Australia Ocean Shield di selatan Lautan Hindi, kawasan pencarian pesawat Malaysia yang hilang, bukan minyak pesawat atau cecair hidraulik.

Pusat Penyelarasan Bersama Agensi (JACC), yang menyelia operasi mencari pesawat Penerbangan Malaysia MH370, berkata, perkara itu disahkan berdasarkan analisis awal dilakukan pada sampel diambil di kawasan pencarian yang tiba di Perth pagi semalam.

Pada Isnin lalu, Ketua Penyelaras JACC, Angus Houston berkata pada sidang media bahawa tompokan minyak itu ditemui kira-kira 5,500 meter (meter) dalam kawasan isyarat 'ping' dikesan sebelum itu oleh alat pengesan pinger ditunda yang digunakan kapal Ocean Shield.

Dua liter tompokan minyak itu kemudian diambil sebagai sampel.

Dalam perkembangan lain, JACC berkata hasil penilaian oleh pihak Phoenix International dengan bantuan Bluefin Robotics mendapati wujud risiko kecil tetapi pada tahap boleh diterima bagi penggunaan Kenderaan Dalam Air Automatik (AUV) dikenali Bluefin-21, pada kedalaman melebihi 4,500m.

"Peluasan parameter operasi itu membolehkan Bluefin-21 melakukan pencarian di dasar laut pada had yang dijangkakan di kawasan pencarian ketika ini," menurut agensi itu dalam kenyataan.

Phoenix International yang berpangkalan di Amerika Syarikat adalah pemilik dan pengeluar Bluefin-21 dan Bluefin Robotics.

JACC turut menafikan laporan beberapa syarikat media sebelum ini bahawa Bluefin-21 akan mengambil masa antara enam minggu dan dua bulan untuk mengimbas seluruh kawasan pencarian, menegaskan kenyataan itu tidak betul.

Terdapat alat pengesan dilengkapi sonar yang menggunakan bunyi akustik dan peta tiga dimensi pada Bluefin-21 yang digunakan untuk mengimbas kawasan dasar laut.

Ia digerakkan tiga kali sehari bagi pencarian dalam air sejak pertama kali digunakan pada Isnin lepas.

Bagaimanapun, data dicerap daripada dua misi sebelum ini tidak menemui sebarang objek setakat ini.

Ia dikerahkan dengan harapan dapat mengesan serpihan pesawat itu di dasar laut, susulan tiada lagi isyarat dikesan oleh alat pengesan pinger ditunda sejak 8 April lalu.

Penerbangan MH370, membawa 227 penumpang dan 12 kru berlepas pada 8 Mac lalu dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada pukul 12.41 tengah malam dan hilang dari imbasan radar kira-kira sejam kemudian ketika terbang di ruang udara Laut China Selatan.

Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama.

Gerakan mencari melibatkan pelbagai negara dilancarkan untuk mengesan pesawat itu, bermula di Laut China Selatan dan kemudian diperluas ke Selat Melaka serta Laut Andaman dan kini di selatan Lautan Hindi.

Selepas analisis dibuat terhadap data satelit, ia menunjukkan kedudukan terakhir pesawat itu berada di tengah-tengah Lautan Hindi, di barat Perth, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pada 24 Mac lalu bahawa Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi". - Bernama


Masih tiada bukti kukuh


PERTH: Masih tiada lagi bukti kukuh tentang pesawat Malaysia Airlines MH370 ditemui daripada empat misi mencari dalam air kenderaan dalam air autonomi (AUV), Bluefin-21, di selatan Lautan Hindi sejak Isnin.

Pusat Penyelerasan Agensi Bersama (JACC) berkata, AUV itu setakat ini telah mencari kira-kira 110 kilometer persegi.


Ia telah dihantar untuk misi kelimanya hari ini, menurut agensi itu dalam kenyataan di sini pada Jumaat.

Bluefin-21 yang dilengkapi sistem pengesan sonar dihantar dengan harapan dapat mengesan sebarang serpihan pesawat Malaysia yang hilang dalam air memandangkan tiada lagi isyarat yang disahkan dikesan oleh alat pengesan pinger sejak 8 April lalu.

Ia menggunakan bunyi akaustik untuk menghasilkan peta tiga dimensi dasar laut dan akan mengambil masa sekurang-kurangnya 24 jam untuk menyiapkan satu-satu misi itu, yang termasuk empat jam untuk memuat turun data yang dikumpulkan. - Bernama






jadi apalagi spekulasi yang boleh di beri...kalau bukan jatuh di laut kemana perginya  hilang pesawat berkenaan .negara kuasa besar amerika syarikat mempunyai kepentingan  dengan kerjasama  negara yahudi untuk mencari alasan mengapa perlu negara umat islam di jajah...jadi kerjasama  menghilangkan  pesawat berkenaan dengan pemimpin  negara ini ada imbalannya..?komisen rm 300 juta  atau apa apa ?

Kembar MH370 Ada Di Israel.

Pesawat MH370 'disorok' Amerika di Diego Garcia

atau  najib  sendiri ingin berunding  dengan  vietnam atas  isu pesawat  berkenaan  telah tertembak  jatuh di perairan  vietnam. isu pampasan yang perlu di bayar kepada  najib dan kroni sendiri  dan bukan atas  kapasiti   kerajaan dan  mereka yang  hilang bersama pesawat berkenaan ....dengan kata lain masuk poket sendiri lah...komisen kapal selam  boleh bikin sampai tak boleh di dakwa inikan  kes seperti ini...hanya sedikit sandiwara di perlukan...kacang ajer buat najib...sebab rakyat  negara ini mudah di perlembukan...!!!

Lawatan rasmi pertama Najib ke Vietnam 

tu pasal cara  najib dan menteri  menteri kangkung  menanggani isu  ini  sangat2  boleh   di persoal  seolah olah melepas batuk di tangga...selain dari menghafal skrip  , bila ada pertanyaan  cepat cepat lari dari wartawan yang menanti .


Najib malukan Malaysia, lari dari jawab isu MH370

No comments :

Post a Comment