keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

02 July 2014

seekor perembat duit zakat dan kenyang makan cadbury bersabda...tidak perlu berperang cuma hantar bantuan kepada pejuang Syria sudah memadai



Daripada berperang lebih baik beri bantuang kewangan, makanan atau perubatan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berhubung rakyat Malaysia berperang sebagai militan di Iraq dan Syria.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menggesa umat Islam di Malaysia agar tidak menyertai peperangan di Syria, tetapi cukup dengan memberikan sumbangan dalam bentuk kewangan, perubatan dan makanan kepada kumpulan pejuang.

Beliau berkata, umat Islam di Malaysia perlu memahami sendiri maksud jihad sebenar dan tidak membuat keputusan sebarangan untuk melibatkan diri dalam peperangan di negara Islam tanpa membuat kajian terlebih dahulu.

"Kalau saya dengar reaksi mujahidin (pejuang) di Syria sendiri mereka tidak mengharapkan rakyat Malaysia terlibat dalam perang, cukup sekadar menghulurkan bantuan seperti bekalan makanan dan perubatan," katanya pada sidang media pelantikan mufti baharu dan Mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan di Putrajaya, hari ini.

"Saya harap sebelum membuat keputusan biarlah ambil kira keseluruhan pandangan pihak berwajib seperti mufti dan Kementerian Luar bagi mendapat maklumat lebih jelas tentang kedudukan di sana,” katanya.
Hari ini media Turki melaporkan militan Kumpulan Negara Iraq dan Jajahannya (Isil) merancang untuk menakluk Arab Saudi dan memusnahkan Kaabah.

Seorang ahli Kumpulan Militan Negara Islam di Iraq dan Syria (Isis), Abu Turab Al Mugaddasi berkata mereka akan menakluki kota suci umat Islam itu dan memulakan operasi dari sana.

"Jika Allah izinkan, kami akan membunuh sesiapa yang menyembah batu di Mekah dan memusnahkan Kaabah


1 comment :

  1. ha ha ha...seekor pengecut perembat duit zakat bersabda...JADILAH SEORANG PENGECUT DENGAN HANYA CUMA MENGHANTAR BANTUAN KEWANGAN ,PERUBATAN DAN MAKANAN....SAMBIL BERSERONOK MELIHAT SEDARA SESAMA ISLAM DI ZALIMI SAMPAI MATI.....

    tak secara lansung mamat ni dah mengakui kewujudan jihad melawan kezaliman cuma cara orang yang penakut....ha ha ha...

    wa rasalah kalau kita tak berani berjihad atau takut terlibat dengan isu berkenaan baik diam sahaja..tak payah komen itu dan ini...biarlah mereka berjuang...janganlah kerana nak jaga imej / membodek puak puak karut marut nih sampai keluar kenyataan yang tak semengah...buat malu islam ajer...

    ReplyDelete