keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

22 May 2014

ini baru negara anak beranak keturunan mamak kerala...dari syarikat milik negara sampai jawatan menteri habis di sapu mamak kerala penipu ini...dari penasihat menjadi pengerusi ,dari petronas hingga proton habis di tibai...!!!




dua dua mamak penipu  ni sapu dari penasihat kepada pengerusi...patutlah kereta di malaysia termahal di dunia....rupanya ikut kata penasihat penipu no 1 malaysia...


anak beranak mamak penipu sapu....GENAP SETAHUN MUKHRIZ MAHATHIR JADI MB KEDAH LEBIH BANYAK KEGAGALAN DARI KEJAYAAN!!!



KUALA LUMPUR – Proton Holdings Bhd telah melantik bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusinya berkuat kuasa 16 Mei lalu.

Beliau juga telah dinamakan sebagai Pengerusi Group Lotus Plc (Lotus), iaitu anak syarikat Proton.

Dr Mahathir mengambil alih jawatan itu daripada Tan Sri Mohd Khamil Jamil yang akan meletakkan jawatan sebagai pengerusi eksekutif, tetapi kekal sebagai anggota lembaga pengarah syarikat.

Sebelum pelantikannya sebagai pengerusi, Dr Mahathir adalah penasihat Proton sejak 2003, selepas meletak jawatan sebagai perdana menteri.

Proton dalam satu kenyataan hari ini berkata, kesediaan Dr Mahathir memegang jawatan itu membuktikan kesungguhannya untuk melihat pengeluar kereta nasional itu berjaya.

“Dr Mahathir kini boleh meluangkan lebih banyak masa di Proton sebagai pengerusi. Ini tentunya akan memperkukuhkan syarikat dalam misinya untuk menjadi peserta automotif yang terkenal di seluruh dunia,” kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Abdul Harith Abdullah.

Sementara itu, Mohd Khamil berkata, DRB-Hicom Bhd, syarikat induk Proton, bangga dengan kesediaan Dr Mahathir untuk berkhidmat sebagai pengerusi.

Beliau yang juga Pengarah Urusan Kumpulan DRB-Hicom menyifatkan bekas perdana menteri itu sebagai insan yang mempunyai pengalaman dan pengetahuan luas dalam industri berkenaan.

“Dengan menerima jawatan itu, beliau telah menunjukkan kesediaan untuk menghabiskan masa dan tenaga bagi menangani pelbagai cabaran yang dihadapi Proton,” katanya.

Dr Mahathir memainkan peranan penting dalam konsepsi dan kemajuan industri automotif di Malaysia. Wawasan, idea serta kepemimpinan beliau telah membimbing Proton sejak ia diwujudkan pada 1983.


Beliau bukan hanya mahu melihat kereta national dihasilkan tetapi juga meningkatkan kapasiti ekonomi negara, terutama dalam menguasai pengetahuan kejuruteraan automotif serta kaedah pengeluaran moden dan yang lebih penting menjadikan semua rakyat Malaysia mampu memiliki kereta.

Sejak ditubuhkan, Proton telah memacu ekosistem pengeluaran automotif tempatan dengan pasukan juruteranya memiliki kemahiran kejuruteran tahap tinggi sehingga ia mampu mereka bentuk, membuat dan mengeluarkan kereta. – BERNAMA

No comments :

Post a Comment