keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

02 May 2014

malindo syarikat penerbangan proxy rosmah bini najib rasmi KLIA2



PESAWAT Malindo Air dari Kota Kinabalu selamat mendarat di KLIA2

Sepang: Projek ikonik negara terbaru, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) memulakan operasi penuhnya secara rasminya tengah malam ini yang menyaksikan penerbangan sulungnya selamat mendarat dan berlepas, masing-masing pada lewat malam dan awal pagi nanti.

Pesawat Malindo Air 0D1027 dari Kota Kinabalu, Sabah bersama 110 penumpang selamat mendarat di Landasan 3 klia2 kira-kira jam 12.05 tengah malam.


Sementara, pesawat Cebu Pacific Airways pula berlepas dari lapangan terbang itu ke Manila kira-kira jam 1.20 pagi membawa bersama 147 penumpang.

Peristiwa bersejarah itu turut disaksikan Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Aziz Kaprawi; Pengerusi Malaysia Airports Holding Bhd (MAHB) Tan Sri Dr Wan Abdul Aziz Wan Abdullah dan Pengarah Urusan MAHB Tan Sri Bashir Ahmad.

Terdahulu, Abdul Aziz turut menyambut ketibaan dan pelepasan penumpang, serta

Dalam pada itu, sebanyak empat syarikat penerbangan iaitu Malindo Air; Cebu Pacific Airways; Lion Air dan TigerAir memulakan operasi penerbangan hari ini manakala, syarikat penerbangan tambang murah tempatan, AirAsia pula akan mula beroperasi pada 9 Mei ini.

KLIA2 mampu mengendalikan sehingga 45 juta penumpang setahun, berbanding Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) yang hanya mengendalikan 15 juta penumpang setahun.

Dilengkapi kemudahan berkelas dunia, KLIA2 yang terletak 1.5 kilometer dari terminal utama KLIA menyediakan pelbagai kemudahan dan keselesaan kepada penumpang dan pengunjung termasuk 163 kedai, jambatan udara, hotel transit dengan 80 bilik, bilik menunggu tetamu khas dan penyediaan landasan ketiga yang pertama seumpamanya di rantau ini.

KLIA2 turut menampilkan hab pengangkutan pelbagai untuk bas dan teksi serta kereta api Express Rail Link (ERL) untuk kemudahan penumpang dan orang ramai.

Kemudahan lain termasuk sistem sistem pengendalian bagasi automatik, zon sokongan, kargo dan kompleks penerbangan domestik dan sebuah kompleks letak kereta yang luas.


proxy  rosmah bini  najib haramjadah...

SKANDAL ANAK-ANAK PEMIMPIN UMNO!!! Pemilik Malindo Airwaysdibongkar

kisah pelik tapi benar

Jelaskan bagaimana Malindo beroperasi sebelum dapat lesen

Malindo Air: Najib dipersoal beri layanan “luar biasa” kepada kroni

No comments :

Post a Comment