keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

27 March 2014

KDN ( di baca kangkong dalam negeri ) galak rakyat goyang buah sendiri ....bila permit akhbar lucah dan penuh fitnah di benarkan ...malaysiakini dan FZ daily di tolak permitnya....!!!



cakap x serupa bikin  ciri utama  perangai munafik pemimpin BN



lucah yang berlambak lambak



fitnah  yang bersepah sepah

Kementerian Dalam Negeri KDN hari ini berkata tindakan menolak permit akhbar Malaysiakini dan FZ Daily ialah untuk mengawal lambakan akhbar yang ada di negara ini.

DN berkata, keputusan itu dibuat bagi menyekat berita yang mengelirukan disogokkan kepada orang ramai.

"Penolakan permohonan akhbar FZ Daily dan Malaysiakini merupakan langkah awal dalam mengawal lambakan penerbitan akhbar umum yang berkemungkinan boleh mengelirukan orang ramai sekiranya terlalu banyak berita disiarkan oleh pelbagai akhbar," kata KDN di Dewan Rakyat hari ini.

"Ia dilihat cenderung untuk menerbitkan berita sensasi dan kontroversi bagi menarik perhatian pembaca," kata KDN menjawab kepada soalan bertulis oleh Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul.

FZ Daily merupakan akhbar harian yang dimiliki syarikat media The Edge Communications Sdn Bhd.

Permit akhbar portal berita fzdotcom itu ditarik balik sebelum ia sempat memasuki pasaran.

Berdasarkan kenyataan pemilik FZ Daily, Datuk Tong Kooi Ong, permit akhbar itu ditarik balik beberapa jam selepas mahkamah memberikan kebenaran memulakan prosiding terhadap KDN kerana menangguhkan permit FZ Daily dikeluarkan beberapa bulan lalu.

Manakala Mahkamah Rayuan pada 30 Oktober tahun lepas sebulat suara menolak rayuan KDN terhadap Malaysiakini dalam kes permohonan permit penerbitan.

No comments :

Post a Comment