keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

16 March 2014

mh 370 di larikan ke kazakhtan pulak dah....ini tentu kerja bakal menantu najib orang kazakhtan..kah kah kah




SEPANG - Siasatan pihak berkuasa berhubung kehilangan pesawat MH370 pada hari kelapan semalam memasuki fasa baharu apabila kapal terbang milik Penerbangan Malaysia (MAS) itu disahkan telah berpatah balik menuju sama ada ke Kazakhstan atau Lautan Hindi. Perdana Menteri,

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, komunikasi terakhir yang diperoleh daripada pesawat itu ialah pada pukul 8.11 pagi 8 Mac lalu selepas data enjin dikesan hilang daripada radar pada pukul 1.07 pagi.

Katanya, berdasarkan kiraan itu, kapal terbang tersebut mampu terbang hingga ke dua tempat bergantung kepada arah yang diambil sama ada Kazakhstan atau Lautan Hindi. "Siasatan lanjut juga mendapati Sistem Komunikasi dan Laporan Pesawat (ACARS) telah dipadamkan sebelum pesawat tersebut tiba di pantai timur Semenanjung Malaysia. "Transponder pula dimatikan sebaik pesawat melintasi menara kawalan trafik yang terletak antara sempadan Vietnam dan Malaysia.

"Bermula dari saat itu, radar primari militari telah mengesan satu plot yang dipercayai MH370 telah berpatah balik. "Ia kemudian menghala ke arah barat laut Semenanjung Malaysia dan ia selari dengan tindakan seseorang di dalam pesawat itu," katanya pada sidang akhbar di pusat media di Hotel Sama-Sama di sini semalam.


baca nie....


Bakal menantu Najib dari Kazakhstan lari ke Malaysia?

 






 

KUALA LUMPUR 29 Jun: Beberapa blog dan facebook memberi gambaran Daniyar Nazarbayev – bakal menantu Perdana Menteri, berada di negara ini berdasarkan dua gambar yang tersebar di internet.

Ia memaparkan seorang individu lelaki menyerupai Daniyar, menjalani latihan ketenteraan dan lengkap berseragam seakan-akan tentera Malaysia.

Sedangkan, keluarga Daniyar Nazarbayev sebelum ini menyatakan Daniyar mendaftar di Sandhurst Military College, sebuah kolej ketenteraan berprestij.

Namun, gambar itu menunjukkan seolah-olah Daniyar berada di Malaysia, malah ada pendapat menyatakan ia dirakam di kem askar Port Dickson.


Kesahihan gambar berkenaan berkenaan belum dapat dipastikan tetapi Najib sehingga kini tidak pula membuat sebarang penafian.

Sebelum ini, Daniyar – mengikut laporan New York Post dan media antarabangsa lain, menipu bapa tirinya, Bolat Nazarbayez seunit kondominum mewah berharga AS$20 juta (RM60 juta).

Mengikut media berkenaan, ia berdasarkan dokumen mahkamah yang difail di Mahkamah Agung Manhattan, Amerika Syarikat manakala Daniyar kemudian dilapor menghilangkan diri.

Daniyar bertunang dengan Nooryana Najwa Jun tahun lalu. Ibunya, Maira Nazarbayev – bakal besan Najib pula dipercayai ditangkap di Dubai ketika dalam perjalanan ke Eropah.

Sumber yang dipetik portal berita tempatan, Free Malaysia Today melaporkan, Maira ditahan Jumaat lalu oleh polis Dubai ekoran notis daripada Interpol.

Dalam New York Post juga, Maira dikehendaki pihak berkuasa kerana terlibat dalam kes jenayah termasuk penculikan dan peras ugut.

 

wa suspek  menantu najib larikan  mh 307 ke kazakhtan...nak lari luar dari 2 negara ini tak berani  takut kena tangkap so dia lari balik ke kazakhtan......kah kah kah

No comments :

Post a Comment