keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

04 March 2014

hutan hutan di negeri pahang dan lynas di kuantan tak mampu di kawal kini tapak dinosour pulak nak di kawal oleh kepala dinosour....kah kah kah



kepala dinosour di anugerah jaga tapak dinosour....



lagak kepala dinosour masa  berpolitik



salah satu  kemusnahan  dan pencurian hasil hutan  di bawah  tanggungjawab kepala dinosour



lynas kuantan....salah satu kemusnahan di bawa oleh kepala dinosour ke negeri pahang...



KUANTAN - Kerajaan negeri dengan kerjasama Jabatan Perhutanan dan polis akan mengawal ketat kawasan tapak penemuan fosil dinosaur spesies pinosaurid di pedalaman negeri ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, kawasan itu perlu dikawal bagi memastikan tapak itu dan kerja-kerja penyelidikan yang dijalankan sekumpulan penyelidik Universiti Malaya (UM) tidak diganggu.

"Kita akan lihat keluasan tapak penyelidikan ini. Jika kecil, mungkin kita akan buat pagar, tapi kalau besar hingga meliputi tiga daerah, kita akan buat sistem rondaan di kawasan terbabit.

"Sistem rondaan ini berkesan, sekiranya ada pihak yang cuba menceroboh sekalipun, mereka akan mengambil masa satu atau dua hari," katanya dalam sidang akhbar sempena Majlis Penghargaan Projek Pemodenan Lesen Perniagaan Peringkat Negeri Pahang di sini semalam.

Pada 19 Februari lalu, sekumpulan penyelidik dari Jabatan Geologi di Fakulti Sains, UM yang diketuai oleh Profesor Madya Dr. Masatoshi Sone serta dua institusi pengajian tinggi Jepun iaitu Universiti Waseda dan Universiti Kumamoto menemui sebatang fosil gigi dinosaur daripada spesies Spinosaurid Therapod atau lebih dikenali sebagai 'dinosaur pemakan ikan' di sebuah lokasi di Pahang.

Fosil itu yang diberi nama sebagai 'Sampel UM10575' dengan ukuran 23 milimeter panjang dan 10 milimeter lebar ditemui di sebuah lokasi yang dirahsiakan di pedalaman negeri ini.


1 comment :

  1. kisah rumah rasmi kepala dinosour di temui wang menimbun hasil membajak hutan hutan di negeri pahang..

    Gempar: Rumah MB Pahang Di Rompak, Duit Hilang Tapi Tiada Laporan Polis Dibuat !!

    http://pahangdaily.blogspot.com/2008/10/gempar-rumah-mb-pahang-di-rompak-duit.html


    agaknya macammanalah nak jaga tapak dinosour kalau tempat sendiri dah banyak kemusnahan yang dia lakukan...harapkan dinosour jaga hutan...dinosour lanyak hutan...!!!!

    ReplyDelete