keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

28 March 2014

pecat ajer menteri pertahanan kangkung@kongkang ini...negara kita tak perlu bangsa pondan sial macam ini....!!!!




Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Abdul Rahim Bakri  wajib dipecat kerana mengeluarkan kenyataan yang merosakkan kredibiliti Malaysia.

Imej Malaysia sudah pun sedia terjejas dengan kehilangan penerbangan Malaysia Airlines MH370.
Malaysia sudah pun berada dalam kemelut kerana masih belum mampu menjelaskan misteri kehilangan pesawat Boeing 777 Malaysia Airlines sehingga kini dan berdepan pula dengan kritikan masyarakat dunia yang mempertikaikan kemampuan negara ini untuk menangani krisis apabila keluarga penumpang dan anak kapal terbabit tidak diberikan semua maklumat yang berkaitan..

Di tengah krisis seperti yang kita hadapi sekarang ini, kecuaian dan sikap tidak bertanggungjawab seperti yang ditunjukkan oleh Timbalan Menteri Pertahanan dengan menyebut perkara yang karut di Parlimen pula berlaku.

Abdul Rahim pada Rabu memberitahu Parlimen bahawa penerbangan MH370 berpatah balik kerana menerima arahan daripada pusat kawalan trafik udara di Subang.

Semalam Abdul Rahim menarik balik kenyataan beliau di Parlimen pada Rabu bahawa pesawat Malaysia Airlines MH370 berpatah balik kerana kemungkinan mendapat arahan daripada pusat kawalan dengan menyatakan ia hanyalah andaian beliau.

Seperti yang disebut oleh seorang pakar media dari Kanada, dalam dunia komunikasi krisis, persepsi dapat membawa akibat yang buruk.

Semasa perbahasan titah Diraja di Parlimen pada Rabu, Abdul Rahim menjelaskan kenyataannya hanyalah andaian berdasarkan kemungkinan yang berlaku apabila persoalan mengapa tiada tindakan daripada Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) apabila mendapati pesawat tersebut berpatah balik.

"Jawapan saya pada sesi Parlimen semalam menyatakan pesawat MH370 berpatah balik berkemungkinan setelah menerima arahan daripada pusat kawalan hanyalah andaian," katanya dalam satu kenyataan petang semalam.

Abdul Rahim juga mengakui selepas semakan dibuat, pihaknya mendapati andaian tersebut adalah salah sama sekali.

Abdul Rahim pada Rabu turut berkata Kementerian Pertahanan tidak mengambil tindakan apabila melihat pesawat tidak dikenali di radar tentera berpatah balik kerana menyangka mendapat arahan daripada pusat kawalan.

"Ia memang dikesan di radar kami, tetapi pusingan-U itu dibuat oleh pesawat yang tidak merbahaya dan kami fikir boleh jadi ia adalah arahan menara kawalan.

“Pesawat yang tidak merbahaya memang melalui melalui ruang udara negara pada 8 Mac," katanya.

Malaysia dikritik teruk selepas mendedahkan radar tentera mengesan satu pesawat yang tidak dikenali – sekarang disahkan sebagai pesawat MH370 – tetapi tidak mengambil sebarang tindakan.

1 comment :

  1. pesawat asing menceroboh x bahaya kata lu...ini menteri bangsat cakap macam sial ape kejadahnya...pertahanan negara di buat main main...inilah padahnya memilih pemimpin negara dari kalangan parti sial dan celaka...

    sebenarnya menteri bahlul ini tidak layak menjawab..klu menjadi bomoh mungkin ianya layak berlawak..nilah menteri umno celaka semuanya bahlul2 belaka

    ReplyDelete