keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

01 March 2014

doktor buang 42 mutiara dalam badan



China – Ia merupakan detik-detik yang mencemaskan ketika menyaksikan doktor di sebuah hospital mengeluarkan 42 butir mutiara dari badan seorang lelaki, Zou Feng.

Lelaki itu telah ditipu oleh seorang lelaki yang menyamar sebagai `doktor’ dan mendakwa dengan menanam mutiara-mutiara itu dalam badan, maka ia dapat menyembuhkan penyakit belakangnya.

Menurut Zou, dia menemui doktor palsu itu selepas seorang jirannya mencadangkan dia berbuat demikian kerana ia merupakan kaedah perubatan zaman silam.

Demi untuk memulihkan sakit belakangnya, Zou yang berusia 61 tahun sanggup berjalan jauh untuk menemui doktor palsu itu pada 2011.

“Lelaki itu membuat torehan kecil dan memasukkan mutiara itu sebelum menjahit semula luka itu. Mutiara itu ditanam di seluruh badan saya.

“Orang ramai memberitahu saya bahawa kaedah ini berkesan menyebabkan saya ingin mencubanya dan akhirnya 42 mutiara dimasukkan dalam badan saya,’’ katanya.

Bagaimanapun Zou mula berdepan masalah apabila keadaannya bertambah buruk berbanding sebelum mendapatkan rawatan daripada doktor palsu itu.

Kali ini dia sukar untuk berjalan dan semua sendinya berasa sakit.

Zou cuba mencari semula doktor palsu itu namun dia sudah menghilangkan diri dan selepas siasatan dilakukan, lelaki itu tidak mempunyai lesen untuk menjadi pengamal perubatan.

Dalam pada itu, Dr. Sying Wan yang membedah Zou berkata, sepanjang menjadi doktor, dia tidak pernah melihat perkara seumpama itu.

“Saya tidak tahu apa objek berkenaan sehinggalah kami melakukan x-ray dan hanya mengetahui mengenai perkara sebenar selepas dimaklumkan oleh Zou.

“Kami berjaya mengeluarkan semua mutiara itu namun tulangnya terjejas teruk,’’ katanya.

No comments :

Post a Comment