keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

22 February 2014

bila rakyat merunggut dan mengeluh kerajaan suruh ikhtiar berusaha untuk menambah pendapatan .. bila rakyat berikhtiar dan berusaha diganggu kacau pula...!!!




Seorang wanita Melayu pertengahan umur begitu cekal untuk berniaga nasi lemak demi kelangsungan hidup.

Walau pun pagi semalam gerainya disita oleh pihak DBKL dengan merampas meja dan kerusi perniagaannya dengan dikeluarkan surat saman walaupun ketika itu beliau merayu-rayu agar peralatannya tidak dirampas namun rayunnya langsung diendahkan oleh pihak penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Gelagat kasar, angkuh dan sombong besar kepala DBKL berjaya dirakamkan.



Pagi ini rakyat yang bersimpati telah pergi kelokasi yang sama iaitu di bawah Monorail Jalan Raja Chulan untuk melihat perkembangannya .. Kelihatan wanita Melayu tersebut terus menjalankan perniagaannya menjual nasi lemak dan kuih muih.

Bila ditanya beliau dengan linangan air mata berkata... "kakak anak ramai... gaji suami akak kecil .. kos sara hidup di Kuala Lumpur tinggi .. jadi terpaksalah akak meniaga demi nak membesarkan anak-anak yang masih bersekolah... akak meniaga tidak ganggu lalu lintas dan sentiasa jaga kebersihan".

Inilah dia .. bila rakyat merunggut dan mengeluh kerajaan suruh ikhtiar berusaha untuk menambah pendapatan .. bila rakyat berikhtiar dan berusaha diganggu kacau pula ... berapa sangatlah untungnya menjual nasi lemak di tepi jalan.-

omakkau

1 comment :

  1. DBKL ini x habis habis menjadi anjing kerajaan yang merompak dan menyusahkan rakyat...walaupun mengikut arahan...tapi pikir pikir lah sebagai manusia yang ada akal pikiran...setiap tindakan perlulah ada sifat peri kemanusian...sama bangsa pulak tu...buat malu bangsa lain..agak agaknya anggota DBKL termasuk ketua dia jenis bangsa melayu x cukup makan ke..?kalau bangsa lain hulur angpow ...senyap...tiada apa apa tindakan di ambil...tapi bagi orang melayu yang miskin yang x mampu hulur angpow ..senang senang tindas...jelas pada kita kebanyakan anggota DBKL adalah orang yang x berugama atau berugama untuk cari makan...tu pasal dia memahami perintah Allah SWT dan rasul...err nak tanya Nabi SAW dulu meniaga pakai permit ke..?...kalau nak kenakan permit...permudahkan dan bukan menyusahkan rakyat...untuk kroni senang pulak tu...!!!

    ReplyDelete