keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

16 February 2014

negara dah bangkrap tapi kerajaan masih tergamak rompak mangsa banjir....phuiiiii....!!!!




Selepas banjir besar melanda Pantai Timur Disember lalu, kerajaan pusat dan negeri mengumumkan pemberian bantuan kepada semua mangsa banjir. Bantuan berupa wang tunai dan barangan termasuk bantal, tilam, televisyen dan sebagainya.

Ramai mangsa banjir sudah menerima bantuan dari kerajaan dan mereka gembira memuji kebaikan kerajaan itu. Namun yang menghairankan ialah harga yang tertera pada barangan amat mengejutkan kerana terlalu mahal. Menurut mangsa, harga sebiji bantal 1 Malaysia yang diagih-agihkan kepada mangsa berharga RM118 sebiji.

Semakan harga di sebuah pasaraya mendapati harga sebiji bantal jenama ‘Dunlopillo’ jauh lebih murah berbanding harga sebiji bantal jenama 1 Malaysia itu. Andainya harga RM118 itu adalah harga yang dibayar kerajaan kepada pembekal yang tentunya kroni tentulah pembekal berkenaan memperolehi keuntungan yang sangat besar.

1 comment :

  1. Tidak diketahui siapa sebenarnya yang mengagihkan bantuan ini dan dari mana sumbernya. Laporan polis dan siasatan menyeluruh perlu dilakukan terhadap penyelewengan ini. Sudahlah mengaut untung berlipat ganda, apatah lagi mengganakan wang rakyat untuk kepentingan parti dimana terdapat lambang parti politik (UMNO) tertera di bantal yang diagihkan itu!

    itulah umngok gangnam style...cakap berdegar-degar, tolong 1 orang tapi pada masa yang sama rompak 10 orang lain.

    ReplyDelete