keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

28 February 2014

lukisan kanak kanak yang menyeramkan



Lukisan biasanya kerap menghiasi rumah atau bilik kita. Mulai dari lukisan pemandangan, lukisan haiwan lucu hingga lukisan bersosok manusia. Selama ini lukisan Monalisa terkenal kerana kemisteriusannya. Tidak hanya Monalisa, ada banyak lukisan lain yang menyimpan misteri, salah satunya lukisan ini.

Lukisan bergambar budak laki-laki sedang menangis ini dinamakan Crying Boy. Lukisan yang kelihatan suram ini ternyata menyeramkan dan menyimpan kutukan !!!! Legenda mengenai kutukan pada lukisan Crying Boy ini bermula pada tahun 1988, ketika sebuah rumah meletup dan terbakar di Heswall, Inggeris.

Lukisan satu ini dihasilkan secara besar-besaran dan banyak dibeli oleh keluarga-keluarga yang kemudian memasang lukisan ini di rumah mereka. Lukisan ini diketahui merupakan karya seorang seniman Sepanyol bernama Franchot Seville, seperti dilansir oleh Scary For Kids. Lukisan yang menggambarkan kanak-kanak sedang menangis ini terus 'rolling terornya.'

Tak lama kemudian di Bradford terjadi kebakaran lagi, dan lukisan ini dijumpai dalam rumah, masih tidak rosak sedikit pun. Ketua  bomba di Yorkshire pada akhirnya mengamati kejanggalan yang berlaku berkaitan rumah yang terbakar dan lukisan anak menangis tersebut. Ada banyak kes rumah yang terbakar dan di dalamnya terdapat lukisan tersebut.

Rentetan kejadian-kejadian aneh dan menyeramkan ini membuat banyak orang beranggapan bahawa ada sesuatu yang jahat dalam lukisan tersebut yang menyebabkan kebakaran. Mereka percaya bahawa lukisan tersebut membawa kutukan. Orang-orang kemudian bertanya-tanya tentang siapa sebenarnya rupa budak laki-laki dalam lukisan ini. Pelukis lukisan, Seville mengatakan bahawa kanak-kanak ini adalah kanak-kanak yang ditemuinya di suatu tempat.

Anak itu bernama Don Bonillo, dan dia diketahui lari dari rumah setelah melihat orang tuanya meninggal dalam kebakaran. Anak itu hilang  dari rumah kerana setiap kali rumah yang ditinggalinya selalu terbakar. Tak ada yang tahu asal api tersebut . Selepas melukis gambar anak ini, Seville menjadi kaya namun studio tempatnya melukis terbakar habis.

Setelah banyak rumah terbakar, orang-orang yang mempunyai lukisan ini ketakutan dan memutuskan untuk membakar lukisan ini sebelum terjadi sesuatu yang buruk

No comments :

Post a Comment