keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

08 April 2014

berjalan atas tali seberangi sungai



JOSSELIN berjalan di atas tali untuk menyeberangi Sungai Seine di Paris kelmarin.

PARIS - Seorang yang suka membuat aksi berbahaya dari Perancis, Denis Josselin berjalan di atas tali sepanjang 150 meter menyeberangi Sungai Seine di sini kelmarin.

Josselin mengambil masa selama 30 minit untuk melakukan aksi bahaya berkenaan pada ketinggian 25 meter.

"Sepuluh tahun lalu, saya adalah pejalan di atas tali yang terakhir mendapat kebenaran untuk melintasi sungai tersebut (membuat aksi berbahaya itu).

"Aksi itu sangat jarang dilakukan dan saya menikmati sendiri aksi saya itu," katanya selepas selesai membuat persembahan tersebut.

Aksi Josselin mengimbangi badan ketika berjalan di atas tali menyeberangi Sungai Seine itu ditonton oleh beratus-ratus orang.

Josselin turut baring di atas tali itu.

"Dia sangat menakjubkan dan berani. Saya berharap dia tidak jatuh," kata seorang penonton, Julien Dhaye.

Josselin terkenal selepas membuat berpuluh-puluh aksi berjalan di atas tali di seluruh dunia dan dia merancang untuk membuat beberapa lagi persembahan.

"Saya mempunyai beberapa projek dan salah satunya ialah aksi berjalan di atas tali pada ketinggian lebih 70 meter tetapi saya tidak boleh memberitahu anda sekarang tentang projek tersebut," katanya.


No comments :

Post a Comment