keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

15 April 2014

esscom jadi lawak april fool bila dengan kos rm 300 juta serupa jadi gajah putih atau harimau tidak bertaring...!!!



Kita tidak mahu Esscom menjadi lawak termahal April Fool kerana dengan kos lebih RM300 juta, ia menjadi harimau tidak bertaring atau gajah putih yang tidak membawa makna kepada keselamatan timur Sabah.
Kita juga  menggelar kenyataan Mohamad sebagai lawak April Fool kerana kurang daripada 24 jam kenyataannya berhubung Esscom, dua mangsa diculik dan berjaya dilarikan dari Semporna.

Kita  juga  mahu  Esscom dibubarkan selepas beberapa siri penculikan masih berlaku di kawasan berkenaan walaupun lebih RM100 juta dibelanjakan oleh kerajaan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak perlu memandang serius isu berkenaan dengan meletakkan kawasan tersebut di bawah satu kementerian berkaitan.

Esscom tidak sukses. Jadi kitaa cadangkan kepada perdana menteri agar bubarkan Esscom. Kita mahu satu kementerian seperti Kementerian Dalam Negeri atau Kementerian Pertahanan yang mengetuainya.

Ini kerana Esscom tiada kuasa memberi arahan. Bolehkah dia beri arahan kepada ketua polis negara?
Bolehkah dia beri arahan kepada komander tentera? Tiada yang mahu dengar (mereka).

Seorang pelancong wanita warga China dan seorang pekerja sebuah resort di Pulau Singgahmata, Semporna, diculik sekumpulan lelaki jam 10.30 malam awal bulan ini.

Perkara itu disahkan Mohammad yang menyifatkan penculikan itu tiada kaitan dengan kumpulan pengganas namun enggan mengulas lanjut mengenainya.

Wanita warga China berkenaan berusia 28 tahun dan berasal dari Shanghai.

Dua wanita itu dipercayai dilarikan dari Singamata Reef Resort selepas enam lelaki bersenjata, menyerbu resort peranginan berkenaan.

Gao Huayun, 29, yang sedang bercuti dengan kira-kira 60 pelancong dari negara berkenaan, dipercayai diambil dari bilik penginapan mereka sebelum dipaksa menaiki sebuah bot.

Bagaimanapun, bagaimana pekerja hotel warga Filipina berusia 40 tahun, Marcy Dayawan, dilarikan tidak jelas

No comments :

Post a Comment