keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

19 April 2014

nokia memanggil kembali 30,000 pengecas untuk tablet Lumia 2520



syarikat telekomunikasi Nokia pada 17 April telah memanggil  kembali  30,000 pengecas untuk tablet Lumia 2520 disebabkan risiko ia boleh memberikan pelanggan kejutan elektrik.



HELSINKI: Syarikat telekomunikasi Nokia pada hari Khamis lalu telah  memanggil balik 30,000 pengecas untuk tablet Lumia 2520 disebabkan risiko ia boleh memberikan pelanggan  risiko kejutan elektrik.

Pengecas AC-300, yang dikeluarkan oleh pembekal pihak ketiga, telah dijual di Austria, Britain, Denmark, Finland, Jerman, Rusia, Switzerland dan Amerika Syarikat.

Lumia 2520 adalah tablet pertama oleh Nokia, yang pernah   menguasai  dunia dalam industri telefon mudah alih tetapi yang kehilangan tempat teratas kepada  pengeluar dari  Korea Selatan Samsung pada tahun 2012.

"Penutup plastik palam ditukar pengecas itu boleh longgar dan berasingan," kata syarikat itu dalam satu kenyataan.

"Jika longgar dan dipisahkan, komponen dalaman tertentu menimbulkan bahaya kejutan elektrik jika tersentuh manakala palam kekal di dalam soket secara langsung."

Syarikat Finland  itu  berkata masalah itu dikesan semasa proses kawalan kualiti dalaman dan bahawa tidak ada kejadian pengguna telah dilaporkan setakat ini.

Nokia menasihatkan semua pelanggan untuk "menggantung penggunaan pengecas sehingga notis selanjutnya".

"Kami sedang berusaha dengan semua pembekal kami untuk mengurangkan kesusahan ini," kata syarikat itu di laman webnya.

Penjualan telefon mudah alih dan tablet perniagaan Nokia untuk gergasi AS Microsoft dijangka menjelang akhir bulan ini.

Unit itu pernah menerajui  dunia telefon mudah alih tetapi kini menurun di belakang seperti Apple dan Samsung, ianya  merekodkan kerugian 780mil euro (RM3.49bil) tahun lepas

No comments :

Post a Comment