keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

12 April 2014

dulu kerjaya polis di hormati...tapi bila ramai polis terlibat dengan politik dan pelbagai skandal...sukar untuk bezakan yang mana polis anjing yang mana bertugas dengan ikhlas....!!!!








PAGI  kelmarin  dua anggota polis ditembak seorang penjenayah bertatu harimau di Ampang, Selangor.

Dalam kejadian 10.30 pagi itu, anggota polis berpangkat lans koperal yang berumur 26 tahun dan konstabel berumur 28 tahun dari Balai Polis Pandan Indah cedera parah di perut serta bahagian ari-ari akibat ditembak oleh suspek.

Kejadian berlaku ketika dua anggota PDRM itu terserempak dengan dua lelaki berumur sekitar 30-an yang bermotosikal dan dalam keadaan mencurigakan, ketika mereka membuat rondaan.

Inilah pengorbanan anggota polis, yang sering dilabelkan anjing dan barua kerajaan  tetapi bukan semua....yang kerja dengan ikhlas  dan mengadai nyawa itulah kita sebagai rakyat sanjung tinggi...dan kita amat simpati dengan  nasib mereka ini...

Yang menjadi anjing dan barua kerajaan  adalah  yang tak buat kerja hakiki mereka tetapi asik memburu pemimpin dan penyokong   pembangkang  seolah olah menjadi pengawal peribadi  pemimpinan UMNO-BN .Pemimpinan UMNO-BN  yang terlibat dengan pelbagai skandal tidak di tangkap  tetapi pemimpin pembangkang yang bergadai nyawa mempertahankan hak  dan kebebasan rakyat bersuara  di tangkap dan di dakwa .

Yang merosakkan imej  polis  adalah pimpinan UMNO-BN  itu sendiri .Mereka menjadikan polis sebagai perisai  dan jurucakap  mereka untuk mengertak rakyat  supaya menjauhi dari pemimpin pakatan rakyat .Demokrasi apakah ini apabila semua  jentera kerajaan  termasuk polis  di kerah menentang  pimimpin pakatan rakyat dan penyokongnya .

Malah segala kerosakan yang timbul   malah  lebih teruk  lagi sejak akhir akhir ini adalah angkara parti yang sedang memerintah .Imej polis sudah tentulah .Hanya ada satu cara  total untuk ubah persepsi  buruk terhadap polis adalah dengan mengubah kerajaan yang ada.itu saja...rakyat dah lama letih dengan pelbagai karenah yang di timbulkan oleh pimpinan kerajaan sebegini.


beberapa  contoh   di mana  kerjaya polis tidak di hormati rakyat lagi...




Himpunan PRU13: Polis mahu panggil 28 pemimpin pembangkang



Pegawai Kanan Polis Ada RM20 juta Dalam Bank



Bagaimana Wang Rampasan Dalam Simpanan Polis Boleh Hilang?



Aset Polis Pun Boleh Hilang!



Insiden mata lebam: Lepas belasah, polis ‘sujud’ minta maaf 



Kematian A Kugan diklasifikasi kes bunuh



Kes Tembak AMINULRASHID: Mudahnya Tindakan yang Diambil.



Tawaran tampar Teresa Kok bukan ancaman



Zahid Hamidi tumbuk ahli perniagaan Amir Abdullah Bazli



Altantuya: Azilah, Sirul dihukum mati



Kes Anak Nazri Aziz Dituduh Pukul Pengawal Akan Disembunyikan?



namun begitu ada juga  anjing anjing  dan barua pecacai  yang menyokong  perbuatan  keji polis anjing ini selain utusan  .. anda lah anjing dan barua  sebenarnya

di sini



No comments :

Post a Comment