keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

25 April 2014

UMNO taja pesta menghina agama islam....selepas cina kopet soilek kini keling paria mabuk todi hina agama islam..



keling mabuk todi ni pun nak tumpang sekaki



bintang sex jadi pelopor  hina islam



kerajaan UMNO  di kepalai najib  menaja   pesta  hina islam

Presiden Persatuan Perubatan Malaysia, Datuk Dr NKS Tharmaseelan berkata persatuan itu tidak akan bekerjasama dengan PAS untuk laksana hudud pada sidang media di pejabat MMA, hari ini.

Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) mencadangkan kerajaan PAS Kelantan menggunakan khidmat  pemotong daging untuk melaksanakan hukuman hudud.

Presiden MMA, Datuk Dr NKS Tharmaseelan, berkata petugas perubatan yang bertauliah tidak sanggup untuk melakukan perkara sedemikian.

"Prosedur (potong tangan) sangat rumit.

"Jika doktor tidak tergamak melakukannya maka anda perlu cari tukang potong daging," katanya pada satu sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Beliau berkata, pihaknya tidak akan campur tangan jika ada mana-mana pihak tidak bertauliah melakukan prosedur pembedahan terbabit.

"Kalau ada yang buat kita tidak boleh buat apa-apa cuma boleh buat laporan polis mengatakan individu itu tidak mendapat pentauliahan yang sah," katanya.

Tharmaseelan berkata, pihaknya tidak akan bekerjasama dengan kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan undang-undang syariah di negeri tersebut.

Katanya, doktor dan jururawat bertauliah terikat di bawah bidang kuasa Kementerian Kesihatan dan tidak perlu patuh kepada arahan kerajaan negeri.

"Semua hospital di Kelantan hanya menerima arahan daripada Kementerian Kesihatan kerana gaji mereka dibayar oleh kerajaan pusat," katanya.

Tharmaseelan  berkata, MMA akan mengambil tindakan saman dan membatalkan kelayakan tauliah jika mendapati ada doktor yang melakukan perkara tersebut.

Beliau berkata, MMA juga sedang mengkaji untuk meminda undang-undang bagi membolehkan pihak yang tidak ada tauliah perubatan dikenakan tindakan undang-undang yang tegas kerana melanggar etika perubatan.

Kelmarin, Kelantan merancang menggunakan khidmat pakar bedah untuk memotong tangan penjenayah yang disabitkan kesalahan di bawah Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 sekiranya undang-undang Islam itu mula dikuatkuasakan tahun depan.

Pengerusi Jawatakuasa Teknikal Kanun Jenayah Syariah (2) 1993, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, apabila selesai hukuman tersebut pesalah terbabit sudah boleh pulang ke rumah tanpa perlu menjalani sebarang hukuman lain seperti penjara atau sebaliknya.

Bagaimanapun, katanya, pertimbangan akan diambil sebelum dijatuhkan hukuman sekiranya pesalah mencuri atas sebab tertentu seperti lapar atau terpaksa.

"Hukum hudud ini agak berbeza di mana pesalah yang dipotong tangan khususnya untuk kesalahan mencuri itu dibenarkan pulang ke rumah untuk bersama keluarga dan kerajaan juga tidak akan menanggung apa-apa kos penjagaan tahanan di dalam penjara," katanya dipetik daripada laporan Utusan Malaysia

1 comment :

  1. nak sekolah tamil dapat,nak cakap tamil boleh,nak surat khabar tamil boleh...what a double standart statement...u are sir..kat malaysia ni kau duduk senang.kalau doktor ni duduk kat negara lain mcm indonesia jgn harap boleh cakap bahasa tamil...silap silap merempat kat tepi jalan..bangsa kami di selatan thai pun ramai yg tidak boleh bertutur malayu kerana sudah dithaikan oleh pemerintah thai..sungguh biadap...agama islam urusan orang muslim jaga mulut kamu wahai kafir.agama rasmi negara ini bukan hindu.

    Dia ni kalau kat India selipar pun tak mampu nak beli.Kat sini dapat gelaran Datuk lagi.Mabuk todi tak habis2.Doktor haiwan kot dia ni.

    keling ni berani berkata2 demikian kerana dia berselindung disebalik kerajan hina haram jadah umnogok.

    ReplyDelete