keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

14 April 2014

liverpool semakin menghampiri juara liga perdana england



juara hampir dalam gengaman



MARTIN Skrtel (kanan) menjaringkan gol kedua Liverpool.




COUTINHO (kiri) menjaringkan gol kemenangan Liverpool ketika membantu pasukannya menewaskan Manchester City 3-2 pada saingan Liga Perdana England di Anfield semalam.

LIVERPOOL – Liverpool mengukuhkan cengkaman di puncak Liga Perdana apabila mempamerkan persembahan bertenaga untuk menewaskan pencabar kejuaraan, Manchester City di Anfield dengan kemenangan 3-2, malam ini.

Kemenangan ini membolehkan Liverpool yang berbaki empat perlawanan kekal di puncak Liga Perdana dengan mengumpul 77 mata selepas mengharungi 34 perlawanan manakala City di kedudukan ketiga dengan 70 mata namun baru beraksi 32 perlawanan.

Cemerlang seawal minit keenam, anak buah Brendan Rodgers sudah mendahului hasil rembatan Raheem Sterling menumpaskan penjaga gol Joe Hart sebelum Liverpool menambah jaringan menerusi tandukan Martin Skrtel untuk mendahului 2-0 hasil bola sepakan penjuru kapten pasukan Steven Gerrard pada minit ke-26.

Kehadiran James Milner yang menggantikan Jesus Navas pada minit ke-50 menghidupkan jentera serangan City apabila hantaran pemain England itu membolehkan David Silva menewaskan Simon Mignolet di gawang Liverpool untuk merapatkan kedudukan tujuh minit kemudian.

Kemudian, jaringan penyamaan diperoleh City pada minit ke-63 apabila rembatan Silva dalam kotak penalti terkena pertahanan Liverpool, Glen Johnson dan menerjah ke gol sendiri.

Liverpool mencipta kemenangan pada minit ke-78 apabila rembatan kencang Philippe Coutinho di luar kotak penalti akibat kesilapan kapten City Vincent Kompany, berjaya menghasilkan gol ketiga.


No comments :

Post a Comment