keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

04 April 2014

demi kejar komisen beratus juta...kapal selam malaysia bernilai billion ringit menjadi muzium...bikin malu kaum ajer...!



Inilah Wasatiyyah cara UMNGOK JADAH..keupayaan kapal selam Malaysia yg bernilai lebih satu billion ringgit hanya mampu menjadi muzium kebanggaan UMNOGOK  dan pencacai pencacai bodohnya...

Negara beli aset pertahanan hanya untuk perhiasan?

Rakyat  wajar  mempertikai tindakan kerajaan Barisan Nasional (BN) membeli aset pertahanan yang akhirnya tidak diguna apabila keadaan memerlukan.

Antara contoh yang  di  bangkitkan ialah tindakan kerajaan tidak menggunakan kapal selam dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370 walaupun membelanjakan berbilion ringgit.

Perbelanjaan pertahanan kerajaan meningkat setiap tahun, RM13.82 bilion pada 2011, RM13.71 bilion (2012), RM15.2 bilion (2013) dan RM16.1 bilion dalam belanjawan tahun ini.

Mengapa kerajaan tidak menghantar kapal selam yang dibina Target Resources Sdn Bhd? Apa guna membayar RM6 juta sebulan kepada mereka tapi tidak menghantar kapal itu untuk operasi SAR?

Ini membuktikan pasukan penyelamat kita tidak mempunyai kemampuan atau tidak terlatih. Jika benar, untuk apa membelanjakan berjuta ringgit?”

Apabila sesetengah pihak kemudiannya memberi respon bahawa kapal selam negara adalah berfungsi untuk ‘search and destroy’ (mencari dan memusnah), “Kita katakan kita hanya mahu fungsi mencari sahaja”

Ini masanya untuk menggunakan kapal selam kerana pesawat itu dikatakan berakhir di Selatan Lautan Hindi.

Kerajaan sepatutnya lebih bertanggungjawab dalam proses mencari kerana pesawat itu milik Malaysia.

Sebaliknya berlaku, negara luar dilihat lebih serius menghantar bantuan keselamatan dan pasukan mencari berbanding Malaysia sendiri.

Menurut laporan BBC, kapal selam Britain HMS Tireless turut serta dalam usaha mencari pesawat MH370. Kementerian pertahanan negara itu memberitahu kapal selam kelas Trafalgar itu tiba di Selatan Lautan Hindi untuk memban mencari kotak hitam pesawat terbabit.

Kita  turut mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein kerana mencetuskan percanggahan.

Kapten Kirk (Najib) kita tanpa ragu membuat kesimpulan ia berakhir di Lautan Hindi. Apa maksud ‘berakhir’ itu? Terhempas?

Kemudian Hishammuddin pula menyatakan bahawa Najib tidak pernah mengatakan pesawat itu terhempas.

Jadi kenapa Najib dalam sidang media 24 Mac lalu dilihat dalam ‘mood’ muram? Mengapa tidak perjelas dengan terperinci maksud ‘berakhir’ itu? Adakah ia terhempas dan tidak ada seorang pun terselamat...?

No comments :

Post a Comment