keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

05 April 2014

konspirasi putrajaya bersekongkol dengan SPRM...peliknya bila tiada kuasa menyiasat kekayaan keluarga rosmah dan taib mahmud tapi ada kuasa bunuh pegawai kastam kini di saman rm 8 juta ...!!!



Keluarga penolong pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Ahmad Sarbaini Mohamed yang ditemui mati di Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tiga tahun lalu memfailkan tuntutan saman RM8 juta ke atas kerajaan, SPRM, ketua pesuruhjaya dan enam pegawainya hari ini.

Dengan mendakwa Ahmad Sarbaini dibunuh tanpa mengikut undang-undang oleh SPRM, isterinya, Masiah @ Maziah Manap berkata, dia mahu tahu apa sebenarnya berlaku ke atas suaminya.

Peguam N Surendran yang memfailkan saman itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi pihak Masiah dan anaknya, Shahril Ahmad Sarbaini berkata, secara alternatifnya defendan perlu bertanggungjawab kerana menyebabkan Ahmad Sarbani jatuh dari tingkap bangunan SPRM ke atas gelanggang badminton di premis pejabatnya di Jalan Cochrane pada 6 April 2011.

Keluarga juga mendakwa defendan membuat serangan mental ke atas Ahmad Sarbani yang menyebabkan kematiannya.

"Saya yakin dia tidak bersalah. Saya perlu tahu kebenarannya," kata Masiah yang turut hadir ke Kompleks  Mahkamah Jalan Duta hari ini.

Surendran berkata, adalah sesuatu yang tidak boleh diterima, selepas tiga tahun tidak ada seorangpun yang dipertanggungjawabkan di atas kematian pegawai kastam ini.

"Dia berapa setiap masa di bawah jagaan SPRM.  Dia dibawa untuk disoal siasat tetapi keluar sebagai orang yang mati," katanya.

Serendran menambah sehingga ke hari ini, tiada sebarang bukti Ahmad Sarbaini terlibat dengan sebarang salah laku rasuah.

Ekoran kejadian itu, satu inkues dijalankan pada bulan Disember 2011, di mana koroner menolak ia satu pembunuhan, salah laku atau bunuh diri di atas kematian Ahmad Sarbaini yang berumur 56 tahun ketika itu.

Koroner Aizatul Akmal Maharani mendapati pengakuan Ahmad Sarbaini kepada SPRM pada 4 April bahawa beliau menerima rasuah daripada dua ejen penghantaran menjejaskan pemikirannya.

Menurut Aizatul, tekanan menyebabkan Ahmad Sarbaini mahu menarik balik pengakuan bersalah, adalah punca mengapa dia kembali ke pejabat SPRM pada 6 April.

Oleh itu, koroner berkata kematian beliau adalah kemalangan, sambil menambah teori dia dibunuh tidak mempunyai sokongan. Koroner kemudiannya menyeluarkan hukuman "bernasib malang".

Keluarga beliau bagaimanapun menolak penghakiman itu.

Surendran memberitahu pemberita hari ini, adalah tidak masuk akal untuk mempercayai Ahmad Sarbaini, yang mempunyai kerja yang dihormati dan keluarga yang perlu dijaga, akan memanjat tingkap dan terjun.

"Dan apabila kemalangan ini berlaku, pihak berkuasa cepat-cepat membuat kenyataan dia cuba membunuh diri.

"Dan rakaman CCTV di pejabat SPRM dipadamkan, jadi semua ini menimbulkan pelbagai persoalan dan jelas kematiannya disebabkan oleh SPRM dan kakitangannya," kata Surendran.

Ahmad Sarbaini ditemui mati di atas gelanggang badminton yang terletak di tingkat satu pejabat SPRM pada 6 April 2011.

Dia antara 62 orang kakitangan kastam yang ditahan SPRM bagi penyiasatan kes rasuah, yang melibatkan kerugian sehingga RM2.2 bilion cukai yang tidak diisytiharkan

1 comment :

  1. konsipirasi politik...peliknya bila kuasa membunuh ada...tapi kuasa menyiasat keluarga rosmah ....hanya ada kuasa goyang buah sendiri...

    SPRM kata tiada kuasa dakwa pembelian kondominium mewah anak Rosmah di New York

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sprm-kata-tiada-kuasa-dakwa-pembelian-kondominium-mewah-anak-rosmah-di-new

    ReplyDelete