keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

27 June 2014

menteri kangkung bagi alasan kangkung lagi...kunun penswastaan projek kontroversi UiTM supaya kampus disiapkan cepat....kepala hotak lu....mana dia tender terbuka...?..kenapa semua kroni UMNO yang dapat...dan kenapa pulak kerajaan kena sewa dengan kroni UMNO....?..



dah banyak sangat melantak  duit haram...orang tanya lain  menatang nih jawab lain...orang tanya kenapa semua projek UITM di sapu oleh kroni UMNO...agaknya bagi kat kroni UMNO ,kampus siap cepat kot...?...banggang tak boleh di ajar..?



otak kangkung menjadi jadi...macam mana si sial nih boleh jadi menteri...bodoh yang teramat sangat...!!!


Datuk Seri Abdul Wahid Omar menyifatkan Inisiatif Kewangan Persendirian (PFI) dalam pembinaan projek kontroversi Universiti Tekonologi Mara (UiTM) bertujuan memastikan kampus disiapkan dengan cepat.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, kampus tersebut perlu disiapkan cepat bagi menampung pertambahan pelajar seramai 200 ribu.

"Secara asasnya, jika kamu lihat keseluruhan projek bermula 2007, ketika itu langkah tersebut diambil untuk menampung pertambahan pelajar UiTM seramai 200 ribu pelajar.

"Ketika itu kita melihat bagaimana kerajaan dapat mempercepatkannya dan hinggalah pada 2009 kita putuskan langkah PFI perlu dilaksanakan," kata Wahid pada sidang media taklimat ekonomi bersama Bank Dunia di Putrajaya hari ini.

Beliau mempertahankan langkah tersebut yang dikritik hebat oleh PKR sebagai langkah tepat khususnya bagi memastikan ia dapat disiapkan mengikut tempoh ditetapkan kerajaan.

"Langkah PFI mampu mempercepatkan pembinaan dan mencapai sasaran yang diletak oleh kerajaan," katanya.‎

Menteri portfolio ekonomi itu juga berkata keseluruhan projek yang dibina menggunakan kaedah tersebut adalah 12 projek, 9 kampus UiTM, dua pusat asasi dan satu pusat latihan.

Beliau juga menjelaskan ia akan mengambil masa yang lama sekiranya menanti peruntukan daripada kerajaan untuk membina projek tersebut.

"Ini adalah strategi kerajaan. Jika kamu menanti peruntukan perbelanjaan, ia mungkin tidak mampu menyiapkan projek pada 2014 kerana komitmen yang lain," katanya.

Projek kontroversi tersebut dibina oleh konsesi swasta dan akan diselenggara selama tempoh 20 tahun sebelum ia diserahkan kepada kerajaan sepenuhnya.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli minggu lalu membuat pendedahan beberapa konsesi UiTM terutamanya di Melaka, Negeri Sembilan dan Pasir Gudang yang membabitkan beberapa pemimpin Umno.

Rafizi juga menuduh kerajaan sudah menandatangani perjanjian konsesi selama 23 tahun dan bersetuju membayar sewa tahunan di antara RM56 juta sehingga RM69 juta setiap kampus.

Katanya, jumlah itu menyebabkan Putrajaya terpaksa menanggung bayaran konsesi tahunan yang dianggarkan berjumlah RM375 juta setahun selama 23 tahun.

Kos membina setiap kampus ini di antara RM280 juta ke RM315 juta.

Melalui Bajet 2015, pemegang konsesi akan menerima bayaran sewa sebanyak RM234 juta seperti yang dimohon dalam Bajet Tambahan.

Semalam, Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Wahid akan menjelaskan isu tersebut memandangkan projek tersebut berada dibawah Unit Perancang Ekonomi (EPU).

PKR hari ini meneruskan tekanan kepada Putrajaya dengan mendesak supaya Muhyiddin memperincikan dan menjelaskan kontroversi tersebut.


Sialnya dapat menteri menteri  bodoh dan banggang nak mampos...jadi menteri  cuma nak perabih duit rakyat...apa kelas setan seekor  nih jadi menteri  kalau tidak mengipas dan cari peluang turut sama kebas duit rakyat  melalui pengswastaan  projek kroni...haramjadah lu...!!!

No comments :

Post a Comment