keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

28 June 2014

selepas remaja OKU kurus kering kini wanita OKU yang di kurung di selamatkan



ITA dipercayai dikurung lebih 10 tahun di sebuah bilik bawah rumah.



ITA dipapah keluar dari bilik kurungannya.

Tumpat: Bagaikan dalam penjara. Itu kehidupan terpaksa dilalui seorang wanita orang kelainan upaya (OKU) berusia 30-an yang dipercayai dikurung dalam bilik konkrit di bawah rumah sejak lebih 10 tahun lalu.

Selepas mendapat aduan orang ramai, wanita itu diselamatkan polis dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Kampung Pasir Pekan Hulu, semalam.

Pasukan berkenaan pergi ke rumah berkenaan kira-kira jam 3 petang dan mendapati wanita dikenali sebagai Ita itu dalam keadaan lesu serta kurus kering selepas sekian lama hidup terkurung dalam bilik gelap yang berkunci dari luar.

Mangga yang mengunci pintu bilik berkenaan terpaksa dipotong pihak berkuasa bagi membolehkan wanita OKU terbabit dibawa keluar.

Wanita berkenaan dikatakan dijaga abangnya selepas kematian ibu bapa, tetapi ahli keluarganya tidak kelihatan di sekitar kawasan berkenaan semalam.

Tinjauan  mendapati hanya ada beberapa lubang kecil yang ditebuk di bahagian atas dinding konkrit dipercayai bagi memudahkan ahli keluarganya menghulurkan makanan.

Biarpun bilik berkenaan disediakan tandas, paip air ditempatkan di luar menyebabkan wanita itu sering merintih kepada orang yang melalui kawasan itu membantunya mendapatkan air.

No comments :

Post a Comment