keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

27 June 2014

polis indon pakai lamboghini sebagai kereta peronda...polis malaysia layak pakai proton inspira ajer la...



LAMBORGHINI yang dikatakan milik polis Jakarta.


Jakarta: Dua kereta peronda polis yang dipamerkan di sebuah pusat beli-belah di sini menarik perhatian setiap pengunjung.

Kereta berkenaan yang dihiasi dengan lambang polis Indonesia ialah Lamborghini Gallardo dan Aventador mencetuskan tanda tanya dalam kalangan pengunjung sama ada polis negara itu juga akan mengikuti jejak polis Dubai dalam menggunakan kereta semewah itu untuk menjalankan tugas.

Lamborghini Gallardo itu berwarna kelabu gelap dengan tulisan ‘Polisi’ di bonet depannya.

Kepercayaan bahawa polis Indonesia akan menggunakan kereta itu semakin kuat apabila siren juga terpasang di atasnya.

Lamborghini Aventador berkenaan pula berwarna latar putih dan ada corak biru dan merah.

Bagaimanapun, jurucakap polis di Jakarta Utara, Azhar Nugroho berkata, kedua-dua kereta mewah itu bukan milik polis...bior betul...?


ini pulak polis malaysia.....bayangkan perbezaannya nanti  bila kejo penjenayah ,sape yang terkencing dalam seluar dulu...he he he





PROTON telah mengubahsuai 10 model Proton Inspira menjadi kereta peronda polis dilengkapi sistem lampu amaran dan siren bersepadu, pelekat pembalik cahaya berlogo PDRM dan sistem telekomunikasi radio bergerak.

Proton bagi 10 kereta tu sebagai pandu uji dan membuat RnD untuk membangunkan prototaip kereta peronda Polis dari model Proton Inspira yang lebih canggih pada masa akan datang. He3, polis kalo nak kejar penjenayah mesti la nak kereta yang berkuasa kan, kalo kereta biasa2, penjenayah senyum ja lari.

Masa kereta peronda Polis ke tempat kejadian juga akan dikurangkan tidak melebihi 12 minit

No comments :

Post a Comment