keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

28 June 2014

talam dua muka...apa masalahnya bila lebih 100 rakyat Malaysia berjuang di Syria dan Iraq...mereka nak berjihad menolong saudara sesama islam menentang kezaliman...biarkanlah...jangan di halang ..bukan mudah nak dapat pahala berjihad...atau takut di cop oleh negara yahudi malaysia negara pengganas...?



kenapa tak cop cara rasulullah s.a.w  menegakkan negara islam pada zamannya sebagai  cara pengganas...ada berani ke..?

Lebih 100 orang rakyat Malaysia dipercayai berada di medan tempur di Timur Tengah berjuang bagi kumpulan Islamic State of Iraq and Syria (Isis) atau Isil, polis mendedahkan hari ini.

Bilangan ini berdasarkan laporan perisikan diterima Cawangan Khas, menurut seorang  pegawai polis kanan dari Bukit Aman .

Pegawai tersebut yang tidak mahu dikenali memberitahu, agak sukar menganggar secara tepat bilangan mereka kerana terdapat banyak laluan berbeza untuk ke negara Timur Tengah itu.

Selasa lalu, Wisma Putra berkata 15 rakyat Malaysia terbunuh di Syria dalam berjuang untuk Isis, kumpulan serpihan al-Qaeda yang mahu menubuhkan khalifah Islam merangkumi Iraq dan Syria.

Putrajaya masih menunggu pengesahan mengenai "rakyat Malaysia terkorban" kerana kekurangan dokumentasi menyukarkan proses mengenalpasti mangsa.

"Mereka yang dikesan dalam perjalanan ke Syria dan Iraq untuk melancarkan jihad datang dari pelbagai lapisan masyarakat," kata pegawai polis itu.

"Antara mereka ialah pelajar, mereka yang mempunyai pekerjaan tetap, dan pelajar sekolah yang tercicir. Mereka mudah dipengaruhi oleh 'ulama Internet'," tambahnya.

Pegawai polis itu berkata, tidak seperti 10 tahun lalu apabila militan menjalankan rekrut baru di sekolah agama, ia kini dilakukan secara online.

"Media sosial muncul sebagai alat berkuasa bagi semua kumpulan ini untuk mendapatkan sokongan dan tenaga kerja baru. Terdapat juga banyak bahan pelampau di Internet."

Pegawai polis itu mendapati terdapat banyak video disiarkan di Internet yang mencabar umat Islam memikirkan semula gaya hidup mereka.

"Adakah anda bersedia mengorbankan kerja yang anda ada, kereta besar anda miliki, keluarga anda? Adakah anda sanggup berkorban semuanya, demi Allah?

"Yang pasti, jika anda mengorbankan sesuatu untuk Allah, Allah akan mengurniakan kamu 700 kali ganda daripada ini," pegawai polis berkenaan memetik kata-kata yang terdapat dalam salah satu video yang ada.

"Ini adalah antara video yang terdapat di Internet yang digunakan mempengaruhi belia dan rakyat Malaysia yang mudah terpengaruh."

Pegawai polis tersebut memberi amaran kepada rakyat Malaysia yang turut serta pertempuran di luar negara, dan menganggap mereka ancaman kepada keselamatan negara jika kembali ke negara ini.

"Jika mana-mana rakyat Malaysia didapati mengambil bahagian di dalam pertempuran di Timur Tengah, mereka boleh didakwa dengan akta menggalakkan tindakan keganasan," pegawai polis itu mendedahkan.

"Polis menahan kira-kira 16 orang dalam tempoh dua bulan lepas kerana merancang untuk mengambil bahagian dalam jihad di Timur Tengah."

Isis, yang merampas sebahagian besar wilayah di Iraq, juga berjuang di Syria dan menjadi tarikan kepada sukarelawan jihad dari Asia dan Eropah.

Kumpulan pemberontak Sunni dilaporkan merampas sejumlah besar senjata daripada tentera Iraq yang melarikan diri.

Khamis lalu, PAS mendedahkan bahawa ia memecat ahlinya Lotfi Ariffin bulan lalu selepas mengetahui dia terbabit dengan kumpulan militan di Syria




1 comment :

  1. inilah akibatnya bila tak boleh bezakan anatara aktiviti keganasan dan berjihad ke jalan allah swt...sampai berjihad menentang kezaliman pun di anggap aktiviti pengganas...nampaknya pemikiran sebegini dah di racuni oleh yahudi yang sememangnya takut dengan kebangkitan islam...

    yang ada dalam kepala mereka ini adalah jihad ekonomi cara orang pengecut berpikir seperti yang di war war oleh ustaz ustaz JAKIM dan ustaz ustaz mata duitan...

    Sepatutnya tugas membasmi jenayah dan rasuah berprofil tinggi wajar di tumpukan yang sampai sekarang ini gagal di lakukan oleh pihak berkuasa di negara ini dan bukan menyibuk mengkondem pihak lain...

    wa tak nampak apa kena mengena dengan masalah keselamatan negara bila pejuang ini kembali ke negara ini..kecuali pihak penguasa ini sememang takut dengan bayang bayang kebangkitan islam dan takut di cop oleh yahudi sebagai negara pengganas..

    peliknya di negara ini bila kita nak mengorbankan diri kita ke jalan allah swt di anggap sebagi jenayah...kalau ikut maksud yang di sampaikan di atas oleh pegawai berkenaan...

    bolehkah/berani tak beliau carikan fatwa yang mengatakan ..."Yang pasti, jika anda mengorbankan sesuatu untuk Allah, Allah akan mengurniakan kamu 700 kali ganda daripada ini,"...adalah sesat atau terpesong dari akidah...?

    ReplyDelete