keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

26 June 2014

ular air vs ular mamak = seekor masih aktif menyamun seekor lagi dah di pencenkan menyamun...hah elok la tu saling tuduh menuduh....hidup melayu....hidup mamak.....!!!!



ular  mamak....



ular air.....errr  macam  ular arab ajer...he he he....x macam ular melayu...he he he


Bekas menteri penerangan Datuk Seri Zainuddin Maidin menangkis tuduhan ketua Umno bahagian Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee bahawa beliau "makan duit rakyat" ketika menyertai Kabinet.

Zainuddin menganggap tuduhan tersebut sebagai tidak berasas dan mengumpamakannya sebagai ular air – sejenis ular yang tidak berbisa.

"Menuduh saya memakan duit masa jadi menteri meletakkan   ketua Umno bahagian Cheras setaraf  dengan cakap-cakap 'ular air' tepi jalan," katanya.

Ia bagi menjawab tuduhan Syed Ali yang membandingkan amalan "memakan duit" itu dengan satu acara anjuran bahagiannya yang dikritik oleh Zainuddin.

Beliau juga berkata Syed Ali tidak memahami kritikannya berhubung imej bangsawan para pemimpin parti itu yang menyebabkan ia ditolak oleh rakyat.

Katanya, tulisannya semalam mengkritik budaya di kalangan pemimpin Umno yang sering bermegah dengan imej bangsawan, malah dengan songket mahal.

"Saya tidak mengatakan songket yang dipakai oleh mereka pada majlis itu berharga antara RM5,000 hingga RM 30,000 tetapi biasanya pertandingan memakai songket mahal ini berlaku di Perhimpunan Agung Umno.

"Semua ini diketahui oleh ahli Umno yang memperkatakannya antara mereka. Ini tidak penting tetapi pameran imej kepada rakyat di majlis itu  yang menimbulkan persepsi salah," katanya.

Tulisannya semalam menimbulkan kemarahan Syed Ali yang menjelaskan songkat yang dipakai dalam acara majlis ulang tahun ke-20 Umno Cheras itu hanyalah dari jenis murah.

"Bagi saya, saya tak pakai duit rakyat maka orang tak boleh pertikailah. Dia (Zam) pernah jadi menteri, dialah yang pernah pakai duit rakyat," katanya semalam.

Beliau juga berkata, acara amal dihadiri perdana menteri itu tidak menggunakan wang rakyat dan berjaya meraih sumbangan RM500,000 untuk warga ibu tunggal dan anak yatim

1 comment :

  1. Zam dan Syed Ali telah mengaku bercakap benar..Kedua mereka ular air...Zam makan duit rakyat..Syed Ali raja bangsawan...semua pemimpin Umno Melayu mcm tu ker....

    Kata dulang paku serpih, kata orang aku yang lebih. Pakailah apa yang nak kau pakai labu.

    para pemimpin amno memang taraf bangsawan...tak tau pasal lembu pun dapat projek ternak lembu...

    ReplyDelete