keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

27 May 2014

boikot dan haramkan ajer pengunaan produk CARDBABI dan sewaktu dengannya tanpa dolak dalik serta bermain sandiwara kalau ikhlas tak nak umat islam makan produk BABI...!!!

inilah cara yahudi melayu UMNO merosakkan umat islam....



Kementerian Kesihatan telah mengesahkan keputusan analisis sampel dua produk coklat Cadbury mengandungi DNA babi (porcine). Ujian ini dikatakan telah dilakukan pada Februari 2014 yang lalu. Kenapa sekarang baru keluar keputusannya.

Malah dikatakan ada 15 lagi produk yang mengandungi DNA babi (porcine) yang masih dirahsiakan oleh pihak kementerian. Kenapa masih rahsia??
Kementerian Kesihatan (KKM) yang mendedahkan keputusan ujian tiga sampel coklat Cadbury selepas tiga bulan analisis itu dilakukan secara rasmi selepas maklumat berkenaan bocor dan tersebar luas melalui media sosial dan ia disifatkan sebagai penganiayaan kepada pengguna.



Menteri Kesihatan YB Datuk Seri Dr. S.Subramaniam memang celaka dalam hal ini. Sepatutnya umat Islam mesti minta CELAKA ini meletak jawatan!

Coklat Cadbury adalah dimiliki oleh syarikat Kraft Foods yang kini menggunakan nama Mondelēz International.

Umat Islam perlu mengambil perhatian serius dalam hal ini terutama untuk produk-produk lain keluaran syarikat ini adakah terjamin tiada DNA BABI di dalamnya? Umat Islam jangan mengambil risiko yang mudah  dalam soal makam minm perkara yang haram?

Kita tak dengar sepatah haram pun daripada mulut pihak pengurusan syarikat ini untuk memohon maaf kepada umat Islam dalam hal ini.



Jadi, Umat Islam lebih selesa mengambil jalan selamat dengan mengelakkan dari membeli semua produk Cadbury, Kraft Foods atau Mondelēz sehingga isu ini benar-benar selesai.

Kementerian Kesihatan juga dikatakan akan melawat kilang dan pihak JAKIM telah memanggil pengurus syarikat untuk hal ini.

Kalau kilang tercemar adakah kita nak jamin prosuk lain tak tercemar? 15 lagi itu daripada syarikat mana, mungkin daripada syarikat yang sama.

Adalah lebih baik kita berhati-hati kerana makanan dan minuman membuatkan kita akan rosak dari segi akhlak dan tingkahlaku.

Nabi pernah bersabda pasal doa yang tidak makbul kerana makanan dan minumannya adalah daripada sumBber yang haram.


ini dia kong kali kong kerajaan  barisan najis....siap main sandiwara lagi...memang CELAKA kerajaan BN ini...!!!


patut haram terus...ni nak buat kajian yang lain dari produk syarikat yang sama..ceh memang haramjadah....kalau satu produk dah jelas haram...yang lain tentu haramjadah


Analisis semua produk Cadbury perlu melalui beberapa proses, kata menteri kesihatan




No comments :

Post a Comment