keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

16 May 2014

bikin malu ajer...panah anjing, lelaki berkopiah ini diburu polis




POLIS akan menahan secepat mungkin lelaki yang dikatakan memanah seekor anjing sebanyak dua kali sehingga cedera di Taming Jaya Balakong, Selasa lepas secepat mungkin.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Rashid Abdul Wahab berkata buruan ke atas lelaki itu dimulakan selepas seorang individu membuat laporan polis di Balai Polis Taming Jaya semalam berhubung insiden itu.

“Kita akan tangkap dia sebaik sahaja kita tahu lokasi dia berada kerana kita menyiasat kes berkenaan mengikut Seksyen 429 Kanun Keseksaan kerana kekejaman ke atas haiwan,” katanya menurut laporan Malay Mail.


Gambar anjing berkenaan masih terlekat anak panah menjadi viral di internet semalam dengan orang ramai mengutuk keras tindakan lelaki yang tidak berhati perut.

Lelaki berkenaan yang turut disebarkan gambarnya dilihat memakai baju Melayu, kain pelikat dan berkopiah tetapi tergamak melakukan kekejaman sebegitu rupa ke atas haiwan.

Suspek melepaskan dua anak panah dari busur dipercayai miliknya selepas anjing itu berada di hadapan pintu pagar rumahnya dan enggan beredar.

Sementara itu, aktiviti hak asasi mahu si pelaku dihukum dengan setimpal.

Presiden Hak Asasi Haiwan Malaysia N Surendran berkata suspek boleh didakwa mengikut Seksyen 44 Akta Haiwan 2006 kerana kekejaman ke atas haiwan.

“Jika disabitkan kesalahan dia bakal berhadapan denda RM200 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Anjing berkenaan kini dijaga oleh tempat perlindungan anjing Malaysian Dogs Deserve Better dan mendapat rawatan akibat kecederaannya di Klinik Veterinar di Subang Jaya

No comments :

Post a Comment