keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

22 May 2014

salah tetap salah...apa pulak nak di fahami maksud tersirat...sedangkan UMNO itu sendiri memang CELAKA...maki orang boleh tapi kena batang hidung sendiri kenapa menyalak macam anjing....!!!



bagaimana samseng samseng UMNO ini  mendapat lesen  menghuruharakan tempat orang...sedar diri sikit la....UMNO tidak punya apa apa lagi di pulau pinang



hanya di malaysia anjing anjing kepala hitam ini boleh menunjukkan aksi pondan yang pasti semua rakyat meluat melihat gelagat tak ubah sekawan anjing liar yang  kelaparan..



UMNO boleh pulak maki orang sesuka hati...!!!

Adakah Umno bermain dengan istilah apabila berkata sesuatu tindakan itu salah tetapi ia difahami dengan baik kenapa ia dilakukan? Sebenarnya ia hanya politik murahan yang tujuan untuk menonjol kebodohan sendiri.

Perbuatan samseng Pemuda Umno adalah salah namun kunun boleh difahami, mengulangi sentimen yang sama pernah dikatakan Datuk Seri Hishammuddin Hussein apabila bercakap tentang penunjuk perasaan yang membawa kepala lembu di Shah Alam pada 2009.

Ini merujuk kepada samseng samseng  Umno yang merusuh masuk ke  Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang  bagi menuntut permohonan maaf Adun Seri Delima, R S N Rayer apabila menggunakan perkataan kasar untuk menggambarkan Umno.

Menyerang persidangan Dewan Undangan Negeri adalah salah. Titik. Tidak boleh tawar menawar mengenainya. Dan di sinilah kesilapan utama Umno: Nampaknya mereka tidak boleh membezakan yang betul dengan yang salah.

Adakah salah apabila Adun DAP Rayer memanggil Umno celaka? Sudah tentu, ia salah. Dan ia sepatutnya diserahkan kepada speaker dan partinya untuk menghukumnya.

Sekiranya tidak, maka pegangan DAP mengenai proses kebebasan dan keadilan akan nampak cacatnya.

Itu yang Umno patut ajar DAP. Ia mempunyai ahli dan ahli politik yang bercakap saja tetapi tidak mengamalkan apa yang mereka katakan .

Tetapi bukan dengan mengambil tindakan menyerang  bangunan. Ini bukan budaya kita, sebagaimana yang selalu pemimpin Umno katakan kepada protes yang dibuat oleh pembangkang.

Apa yang Malaysia perlukan adalah pemimpin yang boleh berkata hitam itu adalah hitam tanpa alasan dan tanpa bahasa yang bersimpang siur daripada kedua-dua belah jurang politik.

No comments :

Post a Comment