keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

31 May 2014

PM kangkung PANDA-KUTTY dan menteri SOTONG otak lembik bermain sandiwara....Keluarga mangsa mh 370 menjadi marah terus diperbodohkan baghal baghal kerajaan barisan najis...!!!



sandiwara babi babi di atas ini yang membuat keluarga mangsa mh 370  menjadi marah dengan gelagat sandiwara bodoh  mereka mereka ini.

Keluarga penumpang pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 rasa tertipu susulan daripada pengumuman terkini, selepas dua bulan operasi mencari pesawat itu, pencari mungkin mencarinya di lokasi yang salah.

“Mereka sudah tahu perkara ini. Mereka ada keraguan mengenai lokasi di mana MH370 kali terakhir ‘dikesan’ sejak dari awal.

“Kami sudah tahu. Pendedahan terbaru mengenai ping dan kenyataan daripada Australia membuktikan keraguan dan kecurigaan kami mengenai kedudukan terakhir pesawat itu,” kata Zahida Hasnan .

Zahida dari Singapura adalah kakak kepada Mohd Hazrin Hasnan, seorang daripada 12 anak kapal MH370 yang lesap pada 8 Mac bersama 227 penumpang itu.

Katanya, lokasi itu, berdasarkan kepada data satelit syarikat British, Inmarsat dan ping yang didakwa pihak berkuasa datang dari kotak hitam pesawat berkenaan, hanya ‘plot’ untuk mengalih perhatian dunia daripada kebenaran.

“Mereka tahu sesuatu tetapi tidak beritahu saya,” kata Zahida.

Pegawai Australia semalam mengesahkan pesawat MH370 tidak berada di kawasan pencarian di selatan Lautan Hindi.

Zahida berkata, beliau penat bersabar dan ‘dibuli’ oleh pihak berkuasa yang terus menipu keluarga.

“Saya penat dengan semua ini. Kami perlu pembabitan penyiasat persendirian. Kami perlu ketelusan dan perkongsian maklumat dengan cepat,” kata Zahida.

Beliau berkata, di sebalik maklumat yang dipegang oleh pihak berkuasa, terutama daripada kerajaan Malaysia, dunia nampaknya lebih ke depan dalam memberi maklumat.

Zahida berkata, kedua-dua perdana menteri Malaysia dan Australia, Datuk Seri Najib Razak dan Tony Abbott masing-masing, menipu sejak dari awal.

“Mereka tidak boleh dipercayai lagi,” kata Zahida.

Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) dalam satu kenyataan semalam berkata, kenderaan bawah laut automatic Bluefin-21 melengkapkan misinya pada Rabu, dan selepas meneliti lebih 850 kilometer persegi di dasar laut, ia tidak menemui sebarang tanda bangkai pesawat itu.

Lokman Mustafa, abang kepada penumpang MH370, Suhaili, berkata pengumuman JACC tidak memeranjatkan kerana kebanyakan rakyat Malaysia percaya pesawat itu tidak terhempas di selatan Lautan Hindi.

“Ketiadaan sebarang bangkai atau serpihan, dan empat ping yang diterima itu tidak berkait dengan pesawat itu mengukuhkan lagi kepercayaan ini,” katanya.

Beliau berkata, masih ada yang bercakap mengenai laporan terdahulu iaitu MH370 membuat pendaratan kecemasan di satu tempat di selatan China sementara yang lain percaya ia dirampas, dan dibawa ke lokasi rahsia.

“Malah ada juga yang mengatakan mengenai kenyataan oleh kapten tidak bernama iaitu ‘pesawat itu tidak pernah meninggalkan ruang angkasa Malaysia’,” katanya.

Bercakap bagi pihak keluarganya, Lokman berkata, mereka bersetuju dengan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang mengenai penubuhan Jawatankuasa Pemilih Parlimen untuk menyiasat perkara ini dan menyelamatkan kredibiliti Malaysia.

“Dan ya, mengapa tidak membenarkan pembangkang mengetuai jawatankuasa itu.

“Sebagai keluarga penumpang pesawat itu, kami terus berharap, pihak berkuasa sepatutnya tidak cuba memberi penutup tanpa jawapan pasti.

“Oleh itu, pengumuman (oleh Najib) ‘pesawat MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi’ sudah tentu ada kelonggaran,” katanya.

Sementara itu, K S Narendran, suami kepada penumpang, Chandrika Sharma, mempunyai lebih banyak soalan selepas pengumuman JACC.

Beliau berkata, ini adalah jelas menunjukkan kekurangan kepimpinan, ketidakcekapan dan kekurangan bahagian terperinci dan akibat kredibiliti rendah semua pihak terbabit.

“Memandangkan sudah lama rakyat tidak mempercayai sumber rasmi, kini semua bebas untuk melontarkan idea, spekulasi,” kata Narendran.

Katanya, hingga kini tiada sesiapa yang tahu siapa pakar yang mengetuai pencarian itu.

“Kita tidak ada nama, atau kelayakan mereka. Setakat ini, tiada yang tampil untuk mendapatkan kepakaran pihak lain atas semangat inkuiri kerjasama untuk memberikan perkara sebenar kepada umum.

“Kita masih tidak tahu siapa ahli tiga jawatankuasa yang diumumkan pemangku Menteri Pengangkutan (Datuk Seri Hishammuddin Hussein), walaupun sudah berulang kali meminta maklumat itu.

“Saya bangkitkan perkara ini untuk menunjukkan maklumat asas yang sepatutnya boleh diakses dengan mudah juga ditahan,” kata Narendran.

JACC dalam kenyataannya berkata:”Data yang dikumpul daripada misi semalam (Rabu) sudah dianalisis. Hasilnya, JACC boleh menyatakan tiada tanda serpihan pesawat ditemui oleh kenderaan bawah laut automatic sejak ia menyertai usaha mencari itu.

“Oleh itu, Biro Keselamatan Pengangkutan Australia menasihatkan pencarian di kawasan di mana akustik dikesan sebelum ini kini dianggap selesai dan mengikut penilaian professional, kawasan itu boleh dikatakan bukan tempat terakhir persemadian MH370.”

Penemuan ping pada 5 dan 8 April menjadi permulaan yang penting, dengan Perdana Menteri Australia, Tony Abbott melahirkan keyakinan pencari tahu di mana bangkai pesawat itu berada dalam kawasan beberapa kilometer.

Bagaimanapun, imbasan terperinci di kawasan seluas 850 kilometer persegi di sekeliling ping diterima menggunakan kapal selam gagal menemui tanda bangkai. Tiada serpihan yang boleh dikaitkan dengan pesawat itu ditemui walaupun usaha pencarian itu adalah paling besar dan mahal dalam sejarah penerbangan.

Ping yang menjadi petunjuk utama untuk mengesan pesawat hilang itu, bagaimanapun tidak lagi dipercayai datang daripada kotak hitam MH370, lapor CNN.

Timbalan Pengarah Kejuruteraan Laut Tentera Laut AS, Michael Dean memberitahu CNN kini ada persetujuan ping itu datang daripada sumber buatan manusia lain yang tidak berkait dengan pesawat itu.

Bercakap kepada CNN, Dean berkata, jika ping itu daripada perakam pesawat berkenaan, pencari sudah pasti menemuinya.

Dean berkata dalam laporan CNN, negara lain yang terbabit dalam pencarian MH370 turut membuat kesimpulan sama.

Katanya, walaupun tidak mungkin untuk menolak sepenuhnya teori ping itu datang daripada kotak hitam pesawat berkenaan, tidak ada bukti mencadangkan sebaliknya

1 comment :

  1. inilah sikap sebenar pemimpin baghal kerajaan barisan najis...bersandiwara dan terus bersandiwara...penipuan demi penipun terus di lakukan..tanpa mengendah kredibiliti negara yang semakin memalukan di peringkat antara bangsa..

    dah x mampu memimpin negara letak jawatanlah...ini tidak masih tunjuk keras kepala untuk menegakkan benang basah...apa pun duit rakyat jugak yg menjadi mangsa...

    rakyat sendiri dapat menilaikan bila mana musibah demi musibah melanda negara kita ,menteri menteri kangkung menjadi semakin bercelaru .

    ReplyDelete