keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

22 May 2014

UMNO tunjuk perangai samseng yang halal baginya...tak puas hati dengan " UMNO CELAKA " ( memang UMNO celaka pun ) rempuh DUN Pulau Pinang...polis buat apa ...jadi pondan ke...sampai biarkan mereka menceroboh jauh ke dalam DUN?







kekecohan yang di timbulkan oleh samseng samseng UMNO  ekoran kata kata UMNO CElAKA...yang sememangnya UMNO memang celaka...!!!

Seramai 200 orang antaranya ahli Umno dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pro UMNO bertindak samseng dengan  merempuh pagar utama Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang kunun  membantah kenyataan wakil rakyat DAP yang membuat kenyataan disifatkan biadab.

Kejadia berlaku pada pukul 2.10 petang hari ini apabila kumpulan itu tidak berpuas hari dengan kenyataan Ahli DUN Seri Delima, RNS Rayer yang menyebut “Celaka, Celaka, Celaka Umno” ketika membahaskan usul ucapan terima kasih atas perasmmian oleh Yang diPertua Negeri Pulau Pinang semalam.

Difahamkan sidang DUN juga menjadi kecoh apabila ada kumpulan yang berjaya memasuki dewan persidangan ADUN dan menyuarakan bantahan serta membuat kekecohan.

Menurut laporan laman portal Mstar Online, kumpulan berkenaan keluar dari perkarangan DUN menuju ke arah bertentangan bagunan itu pada pukul 2.55 petang dan masih belum bersurai sepenuhnya.

Selain membantah, mereka turut menunjukkan perangai samseng dengan  membaling telur ke pintu utama untuk masuk ke DUN menyebabkan lalu lintas di hadapan bangunan berkenaan sesak di Lebuh Flight di Georgetown, Pulau Pinang.

Naib Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Jasmin Noordin ketika ditemui berkata, kenyataan Adun pembangkang itu menggambarkan Rayer sebagai ahli politik tidak matang.

“Kita minta YB Rayer tampil ke hadapan. Kita tidak akan berhenti di sini saja. Kalau dia tak keluar kami akan kejar dia sampai ke rumah,” katanya.

Jasmin turut menuntut Rayer untuk memohon maaf dan menarik kata-katanya yang dilihat sengaja menyalakan sentimen perkauman.

“Selagi dia tak minta maaf, kita tunggu dia. Kalau dia tak nak keluar, minta maaf. Jangan kurang ajar dengan kita… jangan sentuh Melayu.

“Kita tak bagi tempoh masa untuk dia minta maaf. Kita mahu dia perbetulkan tindakannya,” katanya


1 comment :

  1. dasar banjingan...kalau puak puak dia boleh...tapi bila pihak pembangkang lakukan habis segala jentera kerajaan di gunakan untuk mencegah kemaraan pembangkang...terutamanya pihak polis...belum sampai pintu masuk DUN atau parlimen yang di kuasainya dah kena sekat dengan polis...tapi di DUN pulau pinang pelik sikit...polis sengaja biarkan perusuh UMNO berkeliaran sampai ke ruang DUN..nampaknya ada kerjasama antara polis dan samseng UMNO untuk memalukan DUN pulau pinang yang di kuasai pembangkang...

    dia orang boleh ...pembangkang tak boleh...ini peraturan apa..?..rimba kah...?

    ReplyDelete