keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

05 May 2014

blogger jangan sebar berita tdak benar kata pihak pengurusan lotus desaru beach resort...tidak benar amendenya ...anda sewajarnya lebih sensitif dengan isu berkaitan agama....apakata kubah tu di tukar kepada kepala lembu....amacam boleh tak...?

Pihak pengurusan Lotus Desaru Beach Resort  yang terpalit arang  atas  dakwaan blog pro-pembangkang kerana  menghina Islam di amana  bangunan tandas dilihat menyerupai masjid   tidak wajar menyelar tindakan blogger yang membuat tuduhan yang kunun tanpa fakta.




Tanpa fakta apanya  kalau dah di sertakan dengan gambar dan ini  pun boleh pulak  dikatakan perkara  yang tidak  benar .Tolong jangan memutar belit  fakta. Dah jelas  sebaiknya mengaku  aje kesalahan  dan mohon maaf  serta perbaiki  kesalahan  yang telah di lakukan  tanpa berbuat bising  kununnya  ianya  di pihak yang benar .

Malah ketua Pegawai Operasi Kumpulan Lotus R Indra Ghandi cuba menegakkan benang  basah dengan berkata  jika ada kesalahan dari pihak resort yang menyebabkan penganut sesetengah agama tersinggung, sepatutnya teguran terus diberikan kepada pihak resort dan bukannya terus membuat tuduhan melulu di internet.

Apa pulak  kata tuduhan melulu ..tuduhan dengan  di sertakan gambar sebagai bukti  yang nyata  itukah di katakan tuduhan melulu . .

“Saya memohon dengan blogger-blogger ini, janganlah sebarkan perkara- perkara yang tidak betul.. Kalau kita salah, beritahu pihak hotel dan kita akan ubahsuaikan.

“Satu perkara yang saya tahu berkaitan agama Islam ialah kita mohon maaf memaafkan.. Kita tidak membina sebarang binaan baru sebaliknya kita hanya memperindahkannya sahaja dari bangunan asal pada tahun 1998 dengan mengecatnya menjadi keadaan seperti sekarang,” katanya

Apa pulak  yang tidak benar  , walau pun teguran di buat melalui media internet ianya adalah mudah dan berkesan jika di bandingkan dari buat teguran terus  tapi di pandang sepi dan boleh di bakulsampahkan .

Lebih lebih lagi melibatkan sensitivi  beragama  sesuatu kaum tersebut  yang semakin  tercabar  di sebabkan oleh kelemahan pihak pemerintah  menangani  isu ini dengan sebaik mungkin  malah  pihak pemerintah sendiri  tak secara lansung menghina  islam dengan memperlekeh hukum hudud .Jadi tak hairanlah  ada  pihak  lain  yang bukan islam mengambil kesempatan menghina islam .

walau pun tidak membina  sebarang  banggunan baru sewajar  pihak pengurusan  peka dengan sensitiviti  umat islam  dengan membuang kubah  tersebut dan bukan  memperindahkan lagi .Alasan dungu yang tidak boleh di terima akal .Kalau tak tau atau was was  boleh tanyakan  dengan jabatan agama islam ,mereka  sedia  membantu atau jabatan agama pun menjadi dungu seperti mereka  juga bila tidak mampu mengambil sebarang tindakan .

Isu itu mula mencetus kontroversi apabila ia menjadi viral selepas disebarkan beberapa blog yang menyebelahi pembangkang antaranya Omakkau.blogspot.com

Menurut Indra, bangunan berkenaan bukan sahaja digunakan sebagai tandas tetapi juga bilik persalinan, kaunter tuala kolam renang dan ia turut menempatkan pejabat resort yang sentiasa dijaga rapi dan bersih.

Beliau berkata bangunan itu pada tahun 1998 pada asalnya berwarna biru dan mempunyai tiga kubah untuk untuk disesuaikan dengan konsep alam fantasi ala Disneyland yang menjadi tema pembinaan resort berkenaan yang pada asalnya diuruskan oleh Impian Desaru Beach Resort sebelum diambil alih kumpulan Lotus pada 2010.

Mengulas mengenai kerja pembaikan bangunan itu, Indra berkata lakaran berbentuk seperti kubah di sisi bangunan itu akan turut dibuang dan dicat dengan permukaan rata sahaja untuk mengelakkan sebarang kekeliruan di masa akan datang

“Ruang atas kubah akan diubah kepada bentuk kon yang menyerupai tema bangunan lain di resort berkenaan,” katanya.

Walaupun begitu  pihak pengurusan sewajarnya sudah lama menyelesaikan  isu ini sejak  mengambil alih  pada tahun  2010 .Selama 4 tahun  pihak pengurusan tidak peka dengan isu ini .Ini bukan sebulan dua  baru mengambil alih  pengurusan dari pihak pengurusan lama . Walau pun alasan ianya di gunakan  untuk lain lain aktiviti  seperti yang di nyatakan di atas , namun  tandas berada di dalamnya  dan ini tidak boleh di terima  kerana telah menghina lambang  kesucian  agama islam .

Lotus Desaru Beach Resort menjadi tumpuan hari ini apabila gambar bangunan tandas dan bilik persalinan resort yang mempunyai kubah didakwa menghina Islam kerana menyerupai masjid yang merupakan pusat beribadat bagi umat Islam.

Di  Johor iaitu negeri UMNO sahaja tempat dimana boleh ditemui bangunan-bangunan yang dibina sebegitu rupa yang jelas untuk tujuan menghina agama Islam.

Ekoran itu, pihak polis Bandar Penawar bertindak meminta pengurusan resort menurunkan kubah itu.



Indra berkata pihaknya mengambil masa kurang dua jam untuk menanggalkan kubah itu dan ia kini disimpan di stor simpanan resort.

hah boleh  pulak dalam tempoh  2 jam  menurunkan kubah...sedangkan selama 4  tahun di biarkan  untuk  mencemar kesucian agama islam .Agaknya kalau  di gantung  kepala lembu mengantikan kubah ini agaknya makan tahun di riuhkan oleh puak puak keling ini .

No comments :

Post a Comment