keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

08 May 2014

mahkamah perlembagaan thailand memerintahkan perdana menteri yingluck shinawatra mesti meletakkan jawatan kerana didapati bersalah menyalahgunakan kuasa.....malaysia bagaimana...?...walaupun dah jelas menyalahguna kuasa ..!!!





antara salah guna kuasa  kerajaan  najib....!!!



MAHKAMAH Perlembagaan Thailand   memerintahkan Perdana Menteri Yingluck Shinawatra mesti meletakkan jawatan kerana didapati bersalah menyalahgunakan kuasa.

Yingluck didapati bersalah menggunakan kedudukannya untuk menukar seorang kakitangan kerajaan kanan ke jawatan lain pada 2011.

Mahkamah itu turut memerintahkan semua menteri kabinet terlibat dalam penukaran kakitangan itu untuk turut meletakkan jawatan.

Perintah mahkamah itu merupakan episod terbaru krisis politik Thailand yang masih berlarutan antaranya melalui demonstrasi jalanan sejak November 2013 oleh rakyat Thai yang mahukan Yingluck meletak jawatan.

Ia juga bakal mencetuskan bantahan dari penyokong kerajaan pula yang masih popular dalam kalangan penduduk di kawasan luar bandar.

Tuduhan ke atas Yingluck ialah dengan cara salah menukarkan Ketua Keselamatan Thailand Thawil Pliensri yang dilantik oleh kerajaan sebelumnya pada 2011.

Ketika muncul di mahkamah semalam, beliau menafikan cadangan bahawa partinya mendapat faedah daripada langkah berkenaan.

“Status Perdana Menteri telah tamat, Yingluck tidak boleh lagi kekal di jawatan beliau sekarang sebagai Perdana Menteri sementara,” kata seorang hakim di dalam satu kenyataan hari ini menurut laporan BBC.


tapi berlainan di malaysia ...


Najib salah guna kuasa arah beli iklan Utusan


Resit pembayaran sebagai BUKTI Najib salahguna kuasa dan seleweng wang negara


Najib Tun Razak menyalah guna kuasa pesawat kerajaan Malaysia..


Rasuah Dan Salah Guna Kuasa: Kata putus di tangan Najib terhadap tuduhan ke atas Peguam Negara



No comments :

Post a Comment