keputusan terkini piala dunia 2014

selongkar di sini

PLEASE PRAY FOR GAZA











Get paid to share your links!

posting terkini

01 May 2014

facebook membolehkan pengguna menghadkan data peribadi dengan aplikasi






Facebook  baru baru ini  telah  memperkenalkan ciri-ciri baru  yang membolehkan pengguna menghadkan berapa banyak maklumat peribadi yang mereka kongsi dengan pihak ketiga  melalui  aplikasi mudah alih, satu langkah yang bertujuan untuk menghilangkan  kebimbangan privasi  rangkaian sosial  yang menjadi sebuah pelabuhan kemasukan ke Internet.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Facebook Inc telah berjaya menggalakkan semakin banyak pembuat aplikasi pihak ketiga untuk membolehkan pengguna log masuk dengan  identiti   facebook mereka,  memasukkan alamat e-mel atau mewujudkan akaun khusus .

Hasilnya  kemasukan data berharga untuk  rangkaian sosial  no 1 di dunia,  kebimbangan di mana  pemaju pihak ketiga juga  boleh  mendapatkan akses kepada maklumat peribadi.

Ketua Eksekutif Mark Zuckerberg berkata pada persidangan pemaju Facebook di San Francisco kelmarin berkata versi baru log masuk alat Facebook , yang dipanggil " log masuk tanpa nama ," akan membenarkan pengguna mengawal maklumat mereka  dari  membenarkan aplikasi pihak ketiga untuk melihat. Beliau memberitahu pemaju applikasi  berkenaan  yang akan membenarkan pengguna berasa lebih selesa untuk log masuk ke aplikasi dengan menggunakan Facebook.

" Dengan memberikan orang  ramai  yang lebih kuasa dan kawalan, mereka akan percaya semua aplikasi yang kita membina dan dari masa ke masa menggunakannya lagi. Dan itu positif untuk semua orang, " kata Zuckerberg.

Log dalam skrin dirombak akan membenarkan pengguna memilih maklumat peribadi yang disimpan di rangkaian sosial, seperti alamat e-mel, hari jadi atau barang-barang yang mereka telah " suka " di Facebook, boleh diakses oleh mana-mana aplikasi tertentu.

Nama pengguna dan jantina akan kekal dilihat oleh applikasi.

Kelmarin, rangkaian sosial  berkenaan juga telah melancarkan satu perkhidmatan baru untuk mengedarkan iklan di seluruh rangkaian aplikasi mudah alih , membuka ruang  kepada sumber baru pendapatan.

Perkhidmatan itu membolehkan pembuat mudah alih aplikasi untuk memasukkan pelbagai iklan dalam perisian mereka, dengan Facebook berkongsi  keuntungan pengiklanan dengan pemaju .

" Ini benar-benar kali pertama kita akan membantu anda mendapatkan wang dengan cara yang serius di telefon bimbit ," kata Zuckerberg.

Facebook menghadapi persaingan sengit dalam pasaran mudah alih iklan rangkaian yang aktif. Perkhidmatan AdMob Google Inc telah membolehkan pengiklan untuk mengedarkan iklan kepada aplikasi mudah alih, manakala Twitter Inc mengatakan pada hari Selasa  lepas bahawa rangkaian iklan MoPub mampu  mencapai kira kira 1 bilion pengguna telefon bimbit.

MoPub Twitter , yang berfungsi sebagai alat pengurusan pengiklanan untuk penerbit aplikasi , akan membolehkan aplikasi mudah alih untuk menampilkan iklan untuk pengguna  Facebook dan juga rangkaian lain.

Facebook mula menguji rangkaian iklan mudah alih dengan bilangan yang terhad  dari pengiklan dan penerbit aplikasi mudah alih pada bulan Januari. Ia merancang untuk menambah bilangan pembuat aplikasi yang boleh menggunakan perkhidmatan ini, walaupun ia tidak memberikan tempoh masa .

Sistem iklan mudah alih yang baru , yang digelar Pengguna  Rangkaian Facebook, akan memanfaatkan lebih daripada 1 juta pengiklan Facebook dan   sasaran  berdasarkan ciri ciri penggunaan mereka .

Facebook menjana sebahagian besar daripada pendapatannya dari iklan yang muncul di laman web  dan dalam aplikasi telefon bimbit sendiri . Dengan mengedarkan iklan merentasi  aplikasi mudah alih  , Facebook berkesan meluaskan ruang pengiklanan , membuka ruang kepada lebih banyak pendapatan.

Untuk mendapatkan akses kepada ruang iklan tambahan, rangkaian iklan biasanya berkongsi dengan rakan-rakan mereka. Facebook akan berkongsi sebahagian besar pendapatan iklan dengan aplikasi pembuat.

No comments :

Post a Comment